"הייתי בטוח שאם כל זה הולך להימשך עוד, החיים שלי ייהרסו דווקא עכשיו, דווקא בשלב שבו אני עושה כל מאמץ כדי להשתלב ביחידה מובחרת" כך סיפר לבני משפחתו הנער בן ה־17 מרחובות, שבמשך שלושה ימים ישב בתא המעצר בחשד לאונס בת 15, חשדות שהתבררו בהמשך כשגויים.
גם כשהחשד מוסר הכתם על חשוד בעבירת מין נשאר כבר הורדתם את האפליקציה של mynet?
פרשת האונס של בת ה־15, שיצאה בבוקר חג הסוכות עם אופניה לפארק ציבורי הנמצא מרחק כמה עשרות מטרים מביתה ונאנסה, עברה לשלב האישומים לאחר שנעצר חשוד בן 15 ובסוף השבוע האחרון הוגש כנגדו כתב אישום. מהפרטים שגבו חוקרי המשטרה מהנערה בבוקר האירוע, מתברר שהאונס בוצע על ידי צעיר שעקב אחריה ואילץ אותה לבוא איתו למקום מסתור סמוך לפארק בו רכבה על אופניה. לאחר מעשה נמלט הצעיר מהזירה, והנערה שבה לביתה וסיפרה למשפחתה על המקרה.
לאחר מספר בדיקות שנערכו לה, התברר לחוקרי הנוער במשטרה כי נמצאו ראיות לאונס שבוצע בה. מהחקירה עלה, כי האונס אירע בצומת הרחובות שדרות וולקני וסירקין, שם ככל הנראה פגש הצעיר את הנערה וארב לה. עם קבלת הידיעה על המקרה הוזנקו למקום שוטרים רבים, שהשקיעו מאמצים למצוא את האנס במהירות הגדולה ביותר, זאת בידיעה שהוא עדיין מסתובב חופשי ועשוי לפעול בשנית.
למשטרה היו מספר כיווני חקירה, שאחד מהם כלל בדיקה של מצלמות האבטחה המוצבות באזור. הנער בן ה־17, שנעצר לחינם, מאמין שהדמיון בין התספורת שלו לזאת שנראתה במצלמות גרם לבלבול אצל השוטרים והוביל אותם לחשוד בו בביצוע האונס. "זאת תסרוקת שהיום כל נער כמעט הולך איתה. הצילומים הראו רק את הגב ואת החלק האחורי של הראש. לא היה להם כל סימן זיהוי לפנים שלי, וזה מה שגרם להם לחשוד בי", סיפר לחבריו.
שוטרים בבית הנער מגיע ממשפחה מרובת ילדים ולמרות המצב הכלכלי הלא פשוט בבית, נראה כי דווקא השנתיים האחרונות הובילו אותו במסלול הבטוח לעבר ההצלחה. "אחרי שבכיתות הנמוכות יותר הראש שלו לא היה ממש בלימודים, לפני שנכנס לתיכון הוא עשה סוויץ' ולקח את עצמו בידיים. בסופו של דבר הוא גם סיים את התיכון עם בגרות מלאה בכל המקצועות", מספר בן משפחתו.
עם שאיפה להתגייס ליחידה קרבית, הוא החל כבר לפני מספר חודשים מכינה קדם צבאית ובעוד חודשיים הוא אמור לסיים אותה ולהתחיל את הפרק הצבאי בחייו. אך עוד בטרם ילבש את המדים וייכנס למערכת הנוקשה של הכללים והחוקים, לבני המשפחה כבר ברור כי טראומת המעצר שמלווה אותו בשבועיים האחרונים לא תישכח כל כך מהר, וכל זאת בעקבות טעות בזיהוי.
יומיים לפני שהשוטרים נכנסו לבית ולקחו אותו לתחנת המשטרה, עוד הורגשה בבית המשפחה המורחבת אווירת החג השלווה. בחצר הוכנה הסוכה והילדים הקטנים היו עסוקים במלאכת תליית הקישוטים בה. "אנחנו משפחה שומרת מסורת. החגים אצלנו הם הזדמנות לראות את כל המשפחה. כולנו התכנסו בסוכה ועשינו קידוש. אף אחד בכלל לא חשב על הכיוון של משטרה ומעצר. נהנינו כל כך כשישבנו בסוכה עד השעות הקטנות של הלילה, היה ממש נפלא", מספר בן משפחה. מקרה האונס בוצע כאמור בבוקר החג, ביום חמישי, כאשר יומיים מאוחר יותר נשמעה בבית משפחתו של הנער דפיקה חזקה בדלת, ולאחריה מספר שוטרים שהתפרצו פנימה, קראו לצעיר בן ה־17 והחלו לערוך חיפושים ובדיקות בחדרו.
לטענת בני המשפחה, לא הוצג בפניהם כל צו חיפוש, והשוטרים לא סיפקו להם שום הסבר על המתרחש באותן דקות בבית. "הם בלגנו את הכל ושברו כמה מדפים בצורה אגרסיבית. כשנכנסתי לחדר הייתי בהלם, לא הבנתי מה קורה. שאלתי וענו לי: 'פשוט תגיע לתחנה'. הוא לא התנגד, פשוט לקח את עצמו והלך איתם לניידת", מספר בן המשפחה.
בזמן שהמתין לנער הנחקר במשטרה, שוחח עם שוטרים ששהו במקום ורק אז התברר לו שמדובר בחשד לאונס. הסתכלתי על הנער במבט של 'מה בדיוק קורה כאן ומה רוצים ממנו', אבל באותה נשימה גם נתתי לו את ההרגשה שהכל יהיה בסדר", הוא אומר.
שאלת את עצמך איך זה יכול להיות? "באותו רגע מתרוצצות בראש הרבה מחשבות. חשבתי אולי על מקרה שחברים שלו מעורבים והוא היה באיזור, אבל אונס? מי בכלל יכול לחשוב על כזה דבר? זה בכלל לא היה בראש שלי. בשכונה שלנו עוצרים אנשים ובני נוער על כל דבר, אז כבר אי אפשר לדעת מה בדיוק קרה פה".
לאחר שעות מורטות עצבים בתחנה, נודע לבן משפחתו של הנער שהמשטרה מתכוונת להאריך את מעצרו, ובדרך לבית המשפט הוא כבר ניסה לאתר עורך דין שיוכל להוציא את המשפחה מהמצוקה אליה נקלעה. "לא ידעתי מאיפה זה נוחת עלינו כל הסיפור הזה. מה בדיוק המשטרה מנסה לעשות ואיך היא רוצה להפיל אותנו, אולי בגלל שאנחנו חלשים. אבל כבר אחרי הדיון הראשון בבית המשפט עורך הדין שלנו נתן לי תחושה טובה שלמשטרה אין ממש ראיות וזה הולך להיגמר".
"במסלול הנכו