"כל זמן שהחטופים בעזה, אנחנו צריכים להמשיך להיאבק בכל דרך אפשרית, כמובן בגבולות החוק. אנחנו קוראים היום לציבור להבין ולהפנים שהשבת החטופים שווה הצלת וביטחון המדינה". כך אמרו בראיון מיוחד באולפן mynet ניבה ושי ונקרט, הוריו של עומר ונקרט, בן ה-23, שנחטף ממסיבת הנובה ונמצא בשבי החמאס כבר 11 חודשים. צפו בראיון:

ניבה ושי ונקרט
(צילום: אורי דוידוביץ')


השיחה עם הוריו של עומר התקיימה באולפן mynet בכנס ועידת העסקים של להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בראשותו של עו"ד רועי כהן, שהתקיימה השבוע בפארק עתידים. לדברי ההורים, מפלס החרדה גבוה במיוחד לגבי מצבו של עומר, שכן הוא סובל מקוליטיס, מחלה שמתבטאת בדלקת חריפה במעיים הגורמת לירידה חדה במשקל ומסכנת חיים.
"הייתי שמח שהציבור ייצא לרחובות", מדגיש שי ונקרט בשיחה, "אנחנו מרגישים את זה בשבוע האחרון, שבעצם אנשים פשוט מתפרקים, אנחנו רואים אנשים מיואשים. והם באים לתמוך בנו, שאנחנו במצב מאוד מאוד בלתי נסבל, עם כל הגעגוע ועם כל הקושי. אז ההזדהות הזאת של לצאת לרחובות מאוד מאוד תומכת, ואני לא מבקר מי מגיע לאן, פשוט לצאת כולם לרחובות. זאת הסולידריות שאני מחפש, זאת הערבות ההדדית. צריכים לשחרר את החטופים. אין מצווה גדולה יותר מאשר פדיון שבויים".
2 צפייה בגלריה
משפחת ונקרט עם תמונתו של עומר. מחכים לו בבית
משפחת ונקרט עם תמונתו של עומר. מחכים לו בבית
משפחת ונקרט עם תמונתו של עומר. מחכים לו בבית
(צילום: יריב כץ)

שאלנו את ההורים איך ממשיכים לעבוד ולתפקד בשנה הקשה הזו, בעסק היקב המשפחתי. "אנחנו לא מסוגלים. אנחנו לא מסוגלים רגשית ונפשית. לחזור לעבודה או לחזור לעבוד זה מבחינתי לחזור לשגרה", אומרת ניבה, "אני לא יכולה לחזור לשגרה כשהבן שלי בעזה, אבל אין ברירה, לא הייתה ברירה. ואנחנו היום עובדים בשביל היום שאחרי, כשעומר חוזר חי, כדי לדעת שאין לנו שום שום דבר שאנחנו צריכים אחר, שאנחנו צריכים להתעסק איתו, חוץ מזה שלשקם את עומר ולשקם את המשפחה שלנו בחזרה.
אתם מרשים לעצמכם לחשוב על היום שעומר חוזר הביתה?
ניבה ונקרט: "קודם כול, אני אגיד שעד שבוע שעבר הייתי מקפידה לומר עומר חוזר. היום אנחנו מקפידים לומר עומר חוזר חי. והדבר הראשון זה לתת לעומר לבחור או לעשות מה שהוא רוצה. אני לא רוצה לתכנן לו שום דבר, אני לא רוצה לקבוע לו, הוא נשללה ממנו החירות, נשללה ממנו הזהות, נשלל ממנו צלם אנוש. אני רוצה לאט לאט להחזיר לו את זה, את השליטה לחיים שלו, ולכן הדבר שאני הכי מחזקת, ואת זה אני אעשה מהרגע שהוא יבוא. לא נראה לי שאני אשחרר, זה פשוט לחבק אותו, לחבק אותו חזק ולהגיד לו עומרי שלי, אתה בבית".

2 צפייה בגלריה
עומר ונקרט
עומר ונקרט
עומר ונקרט
(צילום פרטי)

איך בכל זאת מי שכן רוצה להשתמש בשירותים שלכם, לקנות, איך אפשר לעשות את זה?
"אפשר לעשות את זה דרך אתר האינטרנט, כי זו הדרך הכי נוחה היום להזמין יינות. זה נקרא winekart.co.il ושם יש מגוון של יינות שאנחנו משווקים, עם מבצע כזה או אחר, וזה בהחלט הייתה הירתמות דרך האתר. דרך חברות גם כן פונים אלינו בצורה ישירה, והמון המון מארזים יוצאים החוצה לחברות".

קראו גם:

מאות אנשי עסקים ועצמאים הגיעו השבוע לוועידת העסקים המרכזית של להב מחוז ת"א – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל. במוקד הוועידה, שנערכה בצל מלחמת חרבות ברזל, עמד הצורך לצאת מתוך המשבר שבו נמצאת מדינת ישראל לצמיחה.
עידת העסקים עסקה בסוגיות מהותיות הקשורות לאזור המרכז והציגה פתרונות אפשריים לקידום המגזר העסקי בתקופה המאתגרת שכולנו חווים קרוב לשנה, בדגש על העסקים הקטנים והבינוניים.