משפחת ונקרט מגייסת כסף להפעלת העסק המשפחתי ליינות וממשיכה להאבק על חילוץ בנם משבי החמאס.
3 צפייה בגלריה
שי וניבה ונקרט. "מחכים לשתות איתו יחד"
שי וניבה ונקרט. "מחכים לשתות איתו יחד"
שי וניבה ונקרט. "מחכים לשתות איתו יחד"
(צילום: יריב כץ )

ב-7 באוקטובר עומר ונקרט (21) מגדרה נחטף מקיבוץ רעים, רגעים לפני כן הוא עוד הספיק לשלוח הודעה למשפחתו שנמלט מהמסיבה והוא מסתתר במיגונית.

קראו גם:

בפעם האחרונה שמשפחתו קיבלה ממנו אות חיים היה בעסקת השבויים, כשמספר שבויים תאילנדים וליאם אור שוחררו וסיפרו כי פגשו אותו במנהרות חמאס וכי למרות שמצבו הבריאותי לא טוב, הוא שומר על מורל גבוה. "הם סיפרו לנו שמצבו הפיזי לא טוב אבל מנטלית הוא חזק וזה שומר עליו", מספר אביו שי, "ליאם בקשר איתו, הוא סיפר שעומר חיזק אותו, נתן לו תקווה והאמין שהם ישתחררו".

3 צפייה בגלריה
משפחת ונקרט עם תמונתו של עומר. מחכים לו בבית
משפחת ונקרט עם תמונתו של עומר. מחכים לו בבית
משפחת ונקרט עם תמונתו של עומר. מחכים לו בבית
(צילום: יריב כץ)

כיצד גיליתם שהוא נחטף?
"קיבלנו ממנו הודעה כשהוא היה במיגונית ואז היה שידור בטלוויזיה והייתי בטוח שראיתי אותו ברקע מאחורי השדרנית, אז נכנסתי לרכב ויצאתי לכיוון הדרום להחזיר אותו. הגעתי למחסום משטרתי ושם לא אפשרו לי להמשיך, ניסיתי לברר שם מה קורה כשחבר התקשר אליי וביקש שאשוב הביתה. התברר שחמאס פרסמו סרטון של עומר חטוף, כך גיליתי שבני בשבי.
"כמה ימים לאחר מכן הגיע קצין מטעם החמ"ל חירום שהוקם שהודיע לי על זה באופן רשמי. מאז אנחנו עושים הכל כדי להחזיר אותו. לעומר יש קוליטיס, זו מחלת מעיים שיכולה להתפרץ והיא מסכנת חיים. אנחנו כל הזמן בזומים, פגישות ומשלחות, עסוקים בשחרור שלו 24/7. אנחנו לא יודעים אם הוא מקבל תרופות ואם בכלל יש להם את התרופות הנכונות עבורו. לפני שליאם שוחרר עומר אמר לו שהוא מאמין שאנחנו עושים הכל כדי להוציא אותו כמה שיותר מהר מהשבי".

המצוקה הכלכלית


עומר לא טעה, מאז שנחטף משפחת ונקרט עושה הכל כדי לקבל את בנה בחזרה. הוריו שי וניבה עזבו את עבודתם ומתמקדים במאבק להצלתו. הם משתתפים באירועים, טסים עם משלחות ופעילים בעצרות להשבת החטופים. כתוצאה מכך, העסק של שי לשיווק יינות אינו פעיל מ-7 באוקטובר ולאחרונה הוקם הדסטארט שמטרתו לסייע לעסק למכור את המלאי הקיים. "העסק נמצא בקיבוץ חולדה ונוצר מצב שיש לנו מלאי והעסק ממשיך לשלם הוצאות, אבל בגלל שהשותף שלי מטפל בפן הלוגיסטי בלי מכירות אין הפצה והוא עובד קשה לבד.

3 צפייה בגלריה
 היינות של העסק המשפחתי
 היינות של העסק המשפחתי
היינות של העסק המשפחתי
(צילום: יריב כץ )

"אחרי שפרסמנו גיוס עם תמורה עבור הכסף, הרבה אנשים התגייסו לסייע והייתה הענות גדולה. כבר עברנו את הסכום שהצבנו 300 אלף שקל ולשמחתי אנשים ממשיכים לרכוש גם באתר וגם דרך הגיוס".
משפחת ונקרט מספרת שעומר היה חובב יינות ואיש של אוכל טוב. "עומר היה פודיז אמיתי, הוא תכנן ללמוד מסעדנות בנובמבר ולא הספיק. הוא היה מנהל של מסעדת נינה ביאנכה סמוך לקריית עקרון והבעלים שם עד היום בקשר טוב איתנו, אמרנו להם להמשיך לשבץ את עומר בסידור עבודה, כי הוא יחזור, אנחנו רק לא יודעים באיזה יום בדיוק.
"הוא היה חובב יינות, היינו בוחרים יין לפי המנה. יש לי מקרר יינות שלם שאני לא פותח, מחכה לו שנשתה יחד, נבחר יין מפנק, אולי מיקב סלוקיה שאנחנו אוהבים, ונשתה יחד.
עומר הוא הבכור שלנו, אח שלו רן בן 19 אוהב יינות כמונו, הבנות, ניבה והבת שלנו מאיה (13) פחות בקטע, זה היה שלנו הבנים של המשפחה. עומר חייב להשתחרר בשלב הומניטרי, הוא חייב לחזור הביתה".