תושבי רחוב חיש מתריעים שוב ושוב בפני עיריית רחובות שבמבנה בן ארבע קומות שלא קיבל טופס אכלוס ועוד נמצא בשלבי בנייה, נעשה שימוש קבוע על ידי אנשי עמותת "דרכי תורה". למרות כל ההתראות חברי העמותה ממשיכים לפעול במבנה ומקיימים בו אירועים שונים, והתושבים אומרים: "שום לקח לא נלמד ממירון וגבעת זאב, יהיה כאן אסון והעירייה יודעת את זה".
1 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב חיש. העבודות טרם הסתיימו
הבניין ברחוב חיש. העבודות טרם הסתיימו
הבניין ברחוב חיש. העבודות טרם הסתיימו
(צילום פרטי)
קראו גם:
זוהי לא הפעם הראשונה שהתושבים מתריעים לגבי הבנייה במקום, שכבר מההתחלה התנהלה באופן שאינו תואם כללי בנייה במקומות אחרים. לטענת התושבים לאחר שאושרה ההקצאה של השטח לעמותה למרות התנגדותם, נבנתה קומת המרתף והעמותה החלה לעשות בה שימוש, זאת למרות שאין למבנה טופס 4 (טופס אכלוס). "בשלב מסוים נאמר לנו בעירייה שיש להם טופס 4 זמני, אבל למיטב ידיעתנו אין כזה דבר, הקבלנים של רחובות היו מאוד שמחים להכיר את המונח, ששמור כנראה רק לבתי כנסת", אומרים תושבי השכונה.
אחרי שפנו כמה פעמים לעירייה בדרישה לפקח על הנעשה במקום, וכיוון שהעמותה פועלת במקום באין מפריע כאשר מעליה נבנות שלוש קומות נוספות, דרש מנהל אגף הנכסים יוסי כפיר ממנהלי העמותה הבהרות לגבי הפעילות במקום.
במכתב שיצא לעמותה בחודש אוקטובר האחרון מטעם יוסי כפיר, שכותרתו: "אי־עמידה בתנאי הסכם הקצאת הקרקע עם העמותה", הוא ציין כי העמותה היתה צריכה כבר להשלים את הבנייה שלוש שנים לאחר הקצאת הקרקע על ידי משרד הפנים, דבר שבפועל לא קרה. כמו כן כתב כי בסיור שביצעו אנשי העירייה במקום התגלה כי נעשה שימוש בקומת המרתף טרם קבלת טופס אכלוס.
"אם אזרח מהשורה היה מתנהל ככה, כבר מזמן היו מטפלים בו בעירייה, אבל כשזה מגיע לבתי כנסת אין חוק, והעירייה נותנת יד לפעילות בלתי חוקית ורק עליה האשמה אם יהיה כאן אסון, כי אנחנו התרענו ואנחנו מתריעים, שהם מקיימים במקום אירועים, המבנה לא קיבל טופס ואין פיקוח", אומרים התושבים.
מהעירייה נמסר: "הנושא נמצא כעת בטיפול".