במשל שנים סבל זהר בלום (54), המשמש כממלא מקום ראש עיריית רחובות, מכאבי בטן בזמן אכילה. רק לאחר סדרת בדיקות שעבר במכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית התגלה כי הוא סובל מתסמונת נדירה.
3 צפייה בגלריה
זוהר בלום
זוהר בלום
זוהר בלום
(צילום: אבי מועלם)
"תמיד סבלתי מכאבי בטן, אבל בחצי השנה האחרונה הכאבים החמירו באופן דרמטי, עד כדי כך שפחדתי לאכול, כי כל אכילה הייתה נגמרת בסבל רב עבורי", מספר בלום.
קראו גם:
כתוצאה מכך, לתדהמת כל מי שמכיר אותו, ירד בלום 13 קילו ממשקלו. כשהגיע למכון הגסטרו במרכז הרפואי קפלן, התלונן בפני הרופאים על כאבי בטן, עייפות וירידה במשקל.
"זהר הגיע אלינו עם תלונות יחסית סטנדרטיות, שיכולות להעיד על מגוון רחב של מחלות", מספר ד"ר אהוד מלצר, מנהל מכון לגסטרונטרולוגיה ומחלות כבד במרכז הרפואי קפלן. "אחרי שורה של בדיקות, בהן נשללו מחלות אחרות, כגון סרטן, הוא אובחן כסובל מתופעה נדירה מאוד, שככל הנראה מלווה אותו לאורך כל השנים הללו - היצרות במוצא עורק הצליאק.
מדובר בירידה באספקת הדם באחד משלושת העורקים המרכזיים שמזינים את מערכת העיכול. כך שבעצם בכל זמן שהמעי דורש אספקת דם מוגברת, כמו למשל בזמן אכילה, הוא סבל מכאבי בטן מוגברים".
3 צפייה בגלריה
ד"ר אהוד מלצר
ד"ר אהוד מלצר
ד"ר אהוד מלצר
(צילום: דוברות קפלן)
ד"ר מלצר הוסיף ואמר: "במשך כל הקריירה ארוכת השנים שלי, זו הפעם השנייה בלבד שאני נתקל בתופעה זו, שנחשבת נדירה אף יותר בקרב גברים (בד"כ תוקפת נשים צעירות)".
לאחר התייעצות והצגת כלל הסיכונים האפשריים, החליטו הרופאים בישיבה רב צוותית שעל מנת לטפל בהיצרות יש לנתח את בלום.
ד"ר ברק בר זכאי, מנהל המחלקה לכירורגיה כללית א' וכירורגית כבד, לבלב ודרכי המרה, במרכז הרפואי קפלן מספר: "לקחנו בחשבון שייתכן וזה לא יפתור את הבעיה אולם לאור העובדה כי שללנו פתולוגיות אחרות, בנו שהפתרון היחיד למצבו של זהר הוא ניתוח שיתקן את ההיצרות. יחד עם זהר, קיבלנו החלטה לנתח, ובמקום שיעבור ניתוח בטן פתוחה, שההחלמה ממנו ארוכה וקשה, ניתחתי אותו בגישה לפרוסקופית באמצעות שימוש במערכת התלת ממד, שמגדילה את הדיוק לאין ערוך ומקטינה את הסיבוכים האפשריים".
3 צפייה בגלריה
ד"ר ברק בר זכאי
ד"ר ברק בר זכאי
ד"ר ברק בר זכאי
(צילום: דוברות קפלן)
כתוצאה מהניתוח, חל שיפור משמעותי במצבו של בלום.
"רק בזכות ההתעקשות של ד"ר מלצר וד"ר בר זכאי אני מסוגל שוב לאכול כרגיל. הניתוח שביצע ד"ר בר זכאי בגישה לפרוסקופית, אפשר לי תקופת החלמה קצרה יחסית, ובעיקר - אפשר לי לחזור לעצמי. עכשיו", הוא אומר בחיוך, "נשאר לי רק לעשות דיאטת השמנה כדי לעלות מחדש את המשקל שהורדתי", מסכם בלום. וגם מכאן נאחל לו החלמה מהירה.
לעדכונים - חדשות רחובות