עתירה מנהלית נוספת הוגשה בשבוע שעבר על ידי תושבי רחובות ההולנדית נגד העירייה והממונה על חופש המידע, בה דרשו לקבל לידיהם מסמכים ופרוטוקולים הקשורים להקצאת שטחי ומבני ציבור בעיר.
2 צפייה בגלריה
המבנה בהולנדית. "בשכונה יש רק עוד בית כנסת אחד"
המבנה בהולנדית. "בשכונה יש רק עוד בית כנסת אחד"
המבנה בהולנדית. "בשכונה יש רק עוד בית כנסת אחד"
(צילום פרטי)
יש לציין, כי תושבי השכונה עתרו ביוני האחרון כנגד העירייה בדרישה כי תעביר אליהם מידע בקשר להכנסת עמותת חב"ד למבנה ציבור השייך לרשת "חוויות".
בעתירה - רביעית במספר – אשר הוגשה על ידי משרד עורכי הדין מטרי, מאירי, וכט, נטען כי העירייה "בוחרת במודע, פעם אחר פעם, לפעול בניגוד לדין, למנוע ולהסתיר מהעותרים מידע ומסמכים שהם זכאים לקבל ממנה על פי חוק", וכן כי, "אין זו הפעם הראשונה בה נוהגת כך העירייה, וגם לא הפעם השנייה". התושבים טוענים כי "העירייה מאלצת את הפונים אליה בנושא לפנות לערכאות, לבזבז את כספם ואת כספי הציבור".
במוקד העתירה שתי פניות על פי חוק חופש המידע, אשר לטענת התושבים לא נענו. הפנייה הראשונה נוגעת למכתבו של מנכ"ל העירייה מאיר דהן במסגרתו כתב כי נושא גביית חובות העבר של עמותת חב"ד שהשתמשה במבנה ציבורי בשכונה נמצא בטיפול. תשובתו של המנכ"ל ניתנה לשאילתה בה התבקשה העירייה להבהיר מתי היא מתכוונת לגבות מחב"ד את התשלומים בגין השימוש שעשתה במבנה ציבורי כמעט בחינם בעשור האחרון. התושבים מבקשים לקבל מידע הקשור בשימושים בנכסים עירוניים, בחובות הקיימים לעירייה בגין השימושים ובתהליך ההסדרה.
בפנייתם השנייה מבקשים התושבים לקבל מסמכים הנוגעים לעבודת ועדת ההקצאות, ובהם גם תיעוד וידאו שנערך לישיבה מיוני האחרון, בה השתתפו 500 מתנגדים לבקשת ההקצאה של המבנה לחב"ד.
עו"ד אוהד דונגי, תושב השכונה ואחד מהעותרים, ציין כי הוא מביע צער עמוק על התנהלותה של העירייה, וכי נשקלים צעדים נוספים נוכח מה שמצטייר כמו התנהלות שיטתית.

2 צפייה בגלריה
מאיר דהן על רקע בניין העירייה. "אתגר גדול"
מאיר דהן על רקע בניין העירייה. "אתגר גדול"
מאיר דהן. כתב שהנושא נמצא בטיפול
(צילום: קובי קואנקס)

מעיריית רחובות נמסר: "העירייה לומדת את העתירה, המשתרעת על פני למעלה מ-88 עמודים, 105 סעיפים ועוד עשרות נספחים, ותשיב לה בזמן ובמקום המתאים. יצוין, כי עתירה זו מצטרפת לעוד עשרות פניות לקבלת מסמכים, מכתבי אזהרה, עתירות וכל מיני בקשות שהוגשו בפרק זמן קצר על ידי יוזם העתירה, עד כדי כך שהעירייה שוקלת אפשרות להעמיד עובד מיוחד בשכר כדי שירכז את הטיפול בבקשותיו החוזרות ונשנות של יוזם העתירה בעניין העמדת מבנה ציבורי פנוי לשימוש מתפללים בשכונת רחובות ההולנדית בה יש רק עוד בית כנסת אחד.

קראו גם:

מאחר ועל פי החוק אסורה הגדלת מצבת כוח האדם בתקופת בחירות, לא ניתן להיענות לכל דרישות יוזם העתירה בפרק זמן סביר. עוד ניתן לציין, כי לפעולות העירייה בנושא יש השלכות משפטיות רוחביות, ולכן עבודת המטה בעניין אורכת זמן רב".