נתחיל מהשורה התחתונה: עדיין אפשר למצוא דירות בפחות מ- 1.5 מיליון שקל ברחובות, אבל יש גם "אותיות קטנות". מסקירת שוק הנדל"ן בעיר עולה כי לרוב לא מדובר על דירות גדולות, והסיכוי למעלית וחנייה קלוש.
3 צפייה בגלריה
דירת 60 מ"ר בכפר גבירול
דירת 60 מ"ר בכפר גבירול
דירת 60 מ"ר למכירה בכפר גבירול
(צילום: פרטי)
סוכן הנדל"ן עומרי בוזגלו מסוכנות הנדל"ן we share effect ברחובות מסביר שמי שרוכש את הדירות הללו הם או משקיעים או זוגות צעירים. "גם דירה ישנה היום ברחובות יכולה להגיע בקלות למחיר של שני מיליון, כשאנחנו מדברים על דירות ארבעה חדרים", הוא מסביר.
קראו גם:
"באזורי ביקוש גם דירת שלושה חדרים תגיע למחיר של שני מיליון". בוזגלו מסביר עוד שקשה למצוא כיום דירות בפחות מ- 1.5 שקלים, אך הן עדיין קיימות בבניינים ישנים בשכונות כמו אושיות, קריית משה, שעריים וכפר גבירול. "אלה אזורים שמיועדים לפינוי בינוי, אז המשקיעים אוהבים את הדירות האלו, וקשה למצוא דירה בפחות ממיליון וחצי שיש לה גם מעלית וגם חניה".
אז אילו דירות יש היום ברחובות בפחות מ- 1.5 שקלים? בכל העיר יש כמה דירות בודדות בכל שכונה, במקרים מסוימים אין כלל או דירה אחת בפחות ממיליון וחצי בשכונה.
אז איפה ברחובות אפשר לקנות דירה בפחות ממיליון וחצי שקלים? לפניכם רשימה חלקית:
אושיות – 3 חדרים, קומה 1, 65 מ"ר עם מרפסת, ללא חניה – 1,450,000 שקל.
שכונת אבני חן – 3.5 חדרים, קומה 3, 75 מ"ר + חניה – 1,420,000 שקל.
שכונת קריית דוד – 4 חדרים, קומה 2, 90 מ"ר, עם מרפסת וללא חניה – 1,500,000 שקל.
גלוסקין – 2 חדרים, קומה 2, 45 מ"ר, רשומה כמשרד בטאבו, ללא חניה – 1,200,000 שקל.
רמב"ם – 3 חדרים, קומה 2, 63 מ"ר, ללא חניה – 1,490,000 שקל.
אחד העם – 2 חדרים, קומה 7, 42 מ"ר עם מעלית, ללא חניה – 1,490,000 שקל.
הבנים – 3 חדרים, קומה 2, 75 מ"ר, ללא חניה ומיועד לתמ"א 38 – 1,439,000 שקל.
עזרא – 3 חדרים, קומה 2, 70 מ"ר עם חניה – 1,350,000 שקל.
כפר גבירול – 3 חדרים, קומה 4, 65 מ"ר, אזור פינוי בינוי, ללא חניה – 1,425,000 שקל.
צבי הורוביץ – 2.5 חדרים, קומה 1, 41 מ"ר, חתונה על פינוי בינוי – 1,420,000 שקל.
יש פחות היצע בשנים האחרונות?
"כן, בקריית משה ואושיות פעם היה יותר היצע וככל שהזמן עובר והמחירים עולים ההיצע מצטמצם, במיוחד כשמדברים על פינוי בינוי והתחדשות עירונית. אני חושב שעד סוף השנה ומתחילת השנה הבאה, אנחנו כבר לא נראה מחירים כאלה. מדובר על דירות שנחטפות כי הן מוצר זול בשוק. זה כמו שבעבר היו דירות במיליון והיום כבר אי אפשר למצוא אותן".
3 צפייה בגלריה
זוג דירה דירות בית - תמונת פייסבוק
זוג דירה דירות בית - תמונת פייסבוק
לא ייקחו דירה בכל מחיר
(צילום המחשה: shutterstock)
על מה בכל זאת לא מוכנים להתפשר במחירים האלה?
"מי שחשוב לו קומה מסוימת זה דיל ברייקר. זוג שמחפש דירה ב- 1.5 מיליון שקל לא ייקח בכל מחיר. הם יחפשו נגיד עד קומה שנייה בלי מעלית. חניה היא דווקא דבר שאנשים מוכנים להתפשר עליו", אומר בוזגלו ומוסיף שבמקרים מסוימים זוגות צעירים רוכשים את הדירה, אבל בוחרים שלא לגור בה ולהוציא אותה לשכירות. זאת רק כדי לרכוש נכס ומתוך הבנה שבעתיד הקרוב המחירים ימשיכו לעלות".
"התופעה הזו מורגשת בכל הארץ, זה לא רק ברחובות. אין היצע של דירות וזה מה שגורם לעליית המחירים. היום דירות 4 חדרים למכירה ברחובות החדשה או רחובות הצעירה אפשר לספור על יד אחת. אנשים נלחמים על כל דירה ותמיד יהיו את אלה שיוכלו להוסיף עוד קצת".
לדבריו הביקוש שעולה על ההיצע הוביל לכך שגם מוכרי הדירות חוששים כיום למכור, מתוך הבנה שיעמדו בפני קושי לקנות לעצמם נכס לאחר מכן. "אנשים מפחדים. אם פעם היו קונים ואז מוכרים, היום קודם מוכרים ואז קונים. אנשים הולכים צעד אחורה ואומרים למה לי למכור? למה להיכנס למלחמה? אקבל מחיר טוב על הדירה, אבל לא בטוח שאצליח לקנות בעצמי דירה". הדבר לדבריו שינה את שוק הנדל"ן ויצר את הבועה הנוכחית ואת המחסור בדירות, "המצב היום שונה וזה תוקע את השוק".
3 צפייה בגלריה
עומרי בוזגלו
עומרי בוזגלו
"המצב כיום תוקע את השוק". עומרי בוזגלו
(צילום: אוהד טייץ)
כל העדכונים - חדשות רחובות