ארבעה מתמודדים ניסו להיבחר לתפקיד ראש עיריית רחובות, אך בתום לילה לבן שבו נספרו כל הקולות מכלל הקלפיות ברחובות עדיין אין הכרעה ברורה. ממתינים למעטפות הכפולות שאולי יתנו למתן דיל את האחוזים החסרים לו כדי לחצות את קו ה-40 אחוז הנכסף.
3 צפייה בגלריה
מתן דיל השבוע. "אעמוד במילה שלי"
מתן דיל השבוע. "אעמוד במילה שלי"
מתן דיל
(צילום: יאיר שגיא)

מה שכבר ברור הוא שראש עיריית רחובות ב-15 השנים האחרונות, רחמים מלול, הפסיד במערכת הבחירות וקיבל רק 18.5 אחוז מקולות הבוחרים. גם סגנו הצעיר, יניב מרקוביץ', לא נחל הצלחה גדולה וקיבל 14.4 אחוז מקולות הבוחרים.

קראו גם:

האם לרחובות יש ראש עירייה חדש?


כן אך זהותו טרם ידועה. יו"ר האופוזיציה, מתן דיל אומנן גרף את אחוז ההצבעה הגבוה ביותר וקיבל 39.3 אחוז מקולות המצביעים, אך אם אחרי שלב ספירת המעטפות הכפולות לא יצליח לחצות את סף ה-40 אחוז, הוא יעלה לסיבוב שני מול זוהר בלום, שקיבל 27.8 אחוז מקולות המצביעים.
הבעיה היא שהמעטפות הכפולות לא יגיעו ביום ויתכן שאפילו לא ביומיים הקרובים. נצטרך להמתין בסבלנות, ובמקרה של הקורא מתן דיל, כנראה גם לכסוס ציפורניים בציפייה.

3 צפייה בגלריה
זוהר בלום
זוהר בלום
זוהר בלום
(צילום: אבי מועלם)

מה יקרה בסיבוב השני?


כל האופציות על השולחן. מתן דיל מציג אג'נדה צעירה, נמרצת, שמחוברת לעסקים הקטנים ולצעירי העיר שחולמים על פוליטיקה חדשה. במצע שלו הוא מבטיח לטפל בסוגיות הבנייה התקועה והדיור בעיר, לפתח את העסקים ולפתח תוכנית תחבורה. אם יבחר יהיה ראש העירייה הצעיר יבותר של רחובות.
זהר בלום לעומתו, מגיע עם 20 שנות ניסיון, רובן כממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, הוא נחשב לבעל מוניטין מצוין בקרב התושבים הוותיקים והצעירים. לאורך כל הקמפיין הוא הציג אג'נדה ליברלית, הבטיח לתמוך בקהילה הלהט"בית, לבצע מהפך ניקיון בעיר, ולסייע לכל שכבות הגיל ופתח את התרבות.
מתי הסיבוב השני? נחכה לקולות החיילים ושאר המעטפות הכפולות, ואז נדע אם רחובות תצא שוב להצביע, והפעם להכריע רק בין שני מתמודדים. במידה ויתקיים סיבוב בחירות שני והפעם רק בין דיל לבלום, הבחירות יתקיימו ביום שלישי בעוד שבועיים (13.3).

מה תמונת המצב במועצת העיר?


את עיקר הקולות גרפה סיעתו של זהר בלום "החינוך בראש" עם 18.7 אחוז מהקולות, למקום השני הגיעה סיעתו של מתן דיל "רחובותי" עם 17.7 אחוז, ובמקום השלישי סיעת "רחובות אחת כחול לבן העבודה ישראל ביתנו" בראשות יניב מרקוביץ', במקום הרביעי סיעת "רחובות חופשית ומאוחדת" בראשות איטל בציר אלשיך ושוקי קרומר.
כך שבמידה ומתן דיל יהיה בסופו של דבר זה שייבחר לתפקיד ראש העיר, יהיה עליו להתמודד עם העובדה שיתכן ודווקא הסיעה של המתחרה שלו, זהר בלום, תהיה הגדולה ביותר סביב שולחן המועצה. מצב שכזה עלול להקשות על ההסכמים הקואליציונים וקבלת ההחלטות.

התוצאות המלאות נכון לעכשיו: (28.2.2024)

3 צפייה בגלריה
תוצאות ביניים בבחירות למועצת העיר ברחובות
תוצאות ביניים בבחירות למועצת העיר ברחובות
תוצאות ביניים בבחירות למועצת העיר ברחובות
(צילום מסך: אתר משרד הפנים)