אחרי לא מעט ניסיונות לטרפד את החלטת בית המשפט המחוזי להורות לעמותה המנהלת את בית הכנסת של חב"ד בשכונת רחובות ההולנדית להתפנות, התקבלה החלטה סופית – בית הכנסת יפונה. בביקור במקום השבוע, יומיים לאחר המועד האחרון שבו בית הכנסת היה צריך להתפנות, מצאנו שהמקום סגור, אך הוא לא פונה כפי שקבע בית המשפט. בחצר בית הכנסת נותר כל הריהוט, וכך גם בתוך בית הכנסת עצמו, בו נותרו כל הרהיטים ששימשו את בית הכנסת.
1 צפייה בגלריה
בית הכנסת שנסגר
בית הכנסת שנסגר
בית הכנסת שנסגר
(צילום פרטי)
תושבי השכונה, שנלחמו כדי להוציא את בית הכנסת שישב במבנה העירוני ללא האישורים המתאימים ומבלי שנעשה הליך תקין בעניינו, מספרים השבוע שכעת עולה צורך גדול במיוחד בשכונה בנקודת שיטור שתשים סוף לסבל התושבים בשל התפרעויות בני הנוער בשכונה בחודשים האחרונים.
"השכונה מרוחקת ממרכז העיר, גם כשאנחנו קוראים למשטרה לוקח להם זמן להגיע, וכמו שיש נקודות משטרה בשכונות אחרות, גם פה ממש צריך", אומרת תושבת השכונה שמספרת על ההתפרעויות של בני הנוער בשכונה בחודשים האחרונים.
"חוץ מגניבת המטפים ולכלוך המכוניות, זו פשוט התמודדות יום־יומית עם בני נוער שעושים מה שבא להם. הם מגיעים לכאן משכונות אחרות על אופניים חשמליים, נכנסים לפארק ובין הבניינים ועושים רעש עד השעות הקטנות, והם יודעים שקשה לתפוס אותם, בדיוק מהסיבה שלמשטרה לוקח זמן להגיע לכאן".
קראו גם:
מכתב שהופץ בשכונה בימים האחרונים נוגע בנקודה זו בדיוק. "קריאה לפעולה, מחזירים את השקט לרחובות ההולנדית", נכתב בו. "לאור מקרי הוונדליזם המתרבים בשכונה, ההשתוללויות בפארק והתלונות שהוגשו במשטרה, ולאור הפינוי הצפוי של המבנה במרכז הפארק, ברצוננו לבקש מהעירייה להקים בשכונה נקודת שיטור עירוני", כך נכתב. כעת התושבים חותמים על המסמך ומקווים שנקודת שיטור תשיב את תחושת הביטחון שאבדה בשכונה.
מעיריית רחובות נמסר: "ההחלטה על הקמת נקודה משטרתית היא במסגרת שיקול דעתה של משטרת ישראל".