נתוני הרבעון של פעילות המשטרה ברחובות חושפים עלייה חדה במספר הפריצות לבתים וירידה במספר פניות התושבים למוקד 100 של המשטרה בשל מטרדי רעש.
1 צפייה בגלריה
משטרת רחובות. קריאה להגביר ניידות ברחוב
משטרת רחובות. קריאה להגביר ניידות ברחוב
משטרת רחובות. קריאה להגביר ניידות ברחוב
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
על פי הנתונים שפרסמה המשטרה, ברבעון הראשון של שנת 2022 התרחשו 49 פריצות לדירות ברחובות לעומת 29 ברבעון האחרון של שנת 2021. עוד על פי הנתונים ירד במעט ממוצע הגניבות מתוך רכב וגניבות הרכב, כשברבעון הראשון של שנת 2022 התרחשו 24 גניבות מתוך רכב ו־37 גניבות רכב, לעומת 32 גניבות מתוך רכב ברבעון האחרון של שנת 2021, ו־44 גניבות רכב באותו רבעון.
נתוני הפשיעה ברבעון האחרון
49 פריצות לדירות
24 פריצות למכוניות
37 גניבות כלי רכב
599 קריאות למוקד על מטרדי רעש
2,521 קריאות על בעיות חניה
עוד עולה מהנתונים, שמטרדי הרעש ברחובות ירדו משמעותית ברבעון האחרון, כאשר ברבעון הראשון של שנת 2022 היו 599 קריאות בגין מטרדי רעש ו־2,521 קריאות עבר הסגת גבול בחניה או רכב חונה במקום אסור. ברבעון האחרון של שנת 2021 מספר הקריאות עבור מטרדי הרעש עמד על 1,033 ומספר האירועים בגין הסגות גבול וחניה במקום אסור עמדו על 2,918.
אחת מהנשים שפרצו לדירתן היא נ', שגרה ברחוב גלוסקין בקומה ראשונה. "אני גרה בדירה שהיא חצי קרקע. לא הייתי בבית והפורצים נכנסו בבוקר דרך החלון וסגרו את הדלת מבפנים, אחר כך ברחו מהחלון. הבית היה מסודר, הם לא הפכו אותו. אחרי שבדקתי את כל המגירות ראיתי שגנבו 1,600 שקלים שהילד קיבל ליום הולדת ושתי טבעות נישואין שלי. הגשתי תלונה, אבל אחרי חודש התיק נסגר, הם מצאו שיטה חדשה לשים כפפות ואין טביעות אצבע, אין בלגן. זה קרה יום אחרי שפרצו בבניין אותה אישה כבר פעמיים. עוד היא מציינת כי יום לפני הפריצה אדם זר דפק על הדלת וכשסירבה לפתוח לו הוא התרחק מהמקום.
"גם שבועיים לפני כן השכנה שלחה הודעות לנעול את הדלתות כי מישהו זר דפק לה על הדלת, אותו הדבר לפני חודשיים, הגיעה לכאן אישה שנראית נרקומנית, ביקשה אוכל לילדים שלה, השכנה נתנה לה ואחר כך מהחלון ראיתי אותה חוברת לעוד שני אנשים, אלה כנראה כנופיות". לדבריה פנתה לעירייה להגברת האכיפה באזור אך דבר לא נעשה, "על מה אנחנו משלמים אגרת שמירה בדיוק? אם היו יותר ניידות בחוץ האנשים האלה היו מפחדים להגיע, שמישהו יתעורר במערכת הזו".
מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית רחובות משקיעה עשרות מיליוני שקלים בשנה כדי לסייע למשטרת ישראל בביצוע תפקידה. עיריית רחובות אינה עוסקת במקום המשטרה במניעת פשיעה ופקחיה אינם יכולים להיות בכל מקום בעיר בכל רגע נתון. יחידת השיטור והפיקוח העירוני ברחובות ממוקמת במקום הראשון בישראל בהתאם לקביעת המשרד לביטחון פנים".