סרן במיל׳ מתנאל פיין, 33, מרחובות משרת בפלוגת פתן 460, והוקפץ למילואים ביחידה כבר ביום שבת, 7 באוקטובר, עם היוודע דבר חדירת אלפי מחבלים לעוטף עזה והדרום.
2 צפייה בגלריה
מריה פיין-זולטרבסקי לאחר הלידה
מריה פיין-זולטרבסקי לאחר הלידה
מריה פיין-זולטרבסקי לאחר הלידה
(צילום: המרכז הרפואי קפלן)
אשתו, מריה פיין-זולטרבסקי, נשארה בבית בחודש התשיעי להריונה עם בנם הבכור.
מריה מספרת: "בשבת בבוקר היינו כמעט שלוש שעות בממ"ד, ומהר מאוד הבנו שזה רק עניין של זמן עד שמתן יקבל צו 8. מתן הוא קצין לוחם, ורק חיכה לרגע שיקראו לו, למרות שאני התחננתי ובכיתי שיישאר, כי אני אמורה ללדת. אבל מתן הוא מתן, והוא כמו תמיד מיד קופץ ונוסע".
בשבוע מאז פרוץ המלחמה, מריה נשארה בבית עם הבן הבכור, והוריה וחמיה עטפו אותה כדי שלא תישאר לבד. ביום שני השבוע, אחרי בדיקה במרפאה, היא הופנתה למיון במרכז הרפואי קפלן, שם נקבע לה תור דחוף לניתוח קיסרי: "הודיעו לי שתוך שלוש שעות אני כבר בחדר ניתוח ללידה", ממשיכה מריה. "אני מתקשרת למתן ואומרת לו לבוא מיד. ד"ר גל כהן המדהימה שפגשה אותי במיון בקפלן הבינה את הקושי שלי ומאוד עזרה. זו הלידה השנייה שלי בקפלן".
מתן, שהכין את המפקדים והחיילים שלו לאפשרות שאישתו תלד, קיבל מיד אישור ללוות אותה בלידה. "ברגע שהבנו שהוא חוזר במיוחד, עשינו את כל המאמצים שהניתוח יתקיים בזמן", מספרת אילהאם שלהאבנה, מנהלת הסיעוד בחדר הניתוח בקפלן.

2 צפייה בגלריה
סרן במיל׳ מתנאל פיין
סרן במיל׳ מתנאל פיין
סרן במיל׳ מתנאל פיין
(צילום: המרכז הרפואי קפלן)

מתנאל מספר: "היינו מוכנים לזה שייתכן והיא תהיה לבד בלידה, אבל אני שמח שהתאפשר לי לצאת הביתה. למרות הרצון להיות פה, יש לי חיילים שמחכים לי, ואני חייב לחזור לשם כדי להיות במוכנות מלאה לרגע האמת".

קראו גם:

מריה מסכמת: "זה קשה ללדת ככה, תחושה של חרדות קיומיות. תמיד אומרים לילדים שלנו שכשהם יגדלו, הם כבר לא יצטרכו לשרת בצבא, עכשיו זה ברור שזה לא יכול לקרות במדינת ישראל".