על רקע הימים הקשים שעוברים על אנשי הצוות הרפואי בבית החולים קפלן ברחובות, כמו גם על אנשי המינהלה ושאר העובדים, העסוקים מזה 12 יום בטיפול במאות פצועים מהלחימה בעוטף עזה – בולט סיפור אנושי מרגש במיוחד, והוא קשור לרופאה בכירה בבית החולים.
2 צפייה בגלריה
ד"ר כלנית הרשקוביץ-שפורן בפעולה
ד"ר כלנית הרשקוביץ-שפורן בפעולה
ד"ר כלנית הרשקוביץ-שפורן בפעולה
(צילום: המרכז הרפואי קפלן)
מדובר בד"ר כלנית הרשקוביץ-שפורן, מנהלת מחלקת היילודים והפגייה בקפלן, שהייתה אמורה ללדת בסוף החודש בניתוח קיסרי שנקבע מראש.
אלא שתחילת הלחימה הקשה והאירועים שהתרחשו בעקבותיה, גרמו כפי הנראה לד"ר הרשקוביץ-שפורן לצירים, מצב שהוביל לכניסתה לניתוח קיסרי בבית החולים כבר בשעות הבוקר של יום ראשון שעבר.
"הסיטואציה בחדר הניתוח היתה מאוד מרגשת", אומרת ד"ר הרשקוביץ-שפורן, "וכל מי שנכנס לחדר, מהרופא המנתח, דרך האחיות, הסניטרים וכולם, חיבקו אותי והתרגשו יחד איתי".
הלידה המרגשת עוררה עניין רב, אולם גם האירוע החשוב לא גרם לד"ר הרשקוביץ-שפורן להפסיק את עבודתה, וכבר שעות לאחר הניתוח, כשהיא בהתאוששות במחלקת יולדות, נשמעה אזעקה ברחובות וד"ר הרשקוביץ-שפורן קמה ממיטתה לסייע בתינוקיה אותה היא מנהלת.
"זה היה מצב סוריאליסטי", אומרת ד"ר הרשקוביץ-שפורן, "ניגשתי לטפל בתינוק, כמו שאני תמיד עושה, אבל הייתי צריכה להסביר לאמא שלו מי אני ולמה אישה בחלוק בית חולים שנראית כמו מטופלת ניגשת לתינוק שלה".
השבוע סיפרה ד"ר הרשקוביץ-שפורן כי גם ביום בו פרצה המלחמה, 7 באוקטובר, ולמרות שבקרבת העיר היו נפילות טילים, היא הגיעה לפגייה שבבית החולים: "זה היה מפחיד, והייתי בהריון מתקדם, אבל היה חשוב לי להגיע לשם, למרות שהפגייה ממוגנת וידעתי שהתינוקות בטוחים".

2 צפייה בגלריה
ד"ר כלנית הרשקוביץ-שפורן
ד"ר כלנית הרשקוביץ-שפורן
ד"ר כלנית הרשקוביץ-שפורן
(צילום: המרכז הרפואי קפלן)

כעת, על אף שהיא נמצאת בחופשת לידה על פי חוק, אומרת ד"ר הרשקוביץ-שפורן כי היא לא בטוחה שתנצל את כל חודשי החופשה המגיעים לה.
"יש לי צוות מדהים ואיכותי, אבל איפה שאני יכולה לסייע ולעזור אעשה זאת", היא אומרת, "כי אני לא יכולה להתנתק מהאנשים ומהתינוקות, בייחוד בימים אלה, שבהם אנחנו מקבלים יולדות מהאיזור תחת אזעקות ויולדות שמפונות מאיזור הדרום".

קראו גם:

"חוץ מזה אני אוהבת את התפקיד שלי בשגרה, ודווקא בימים אלה זה מורגש - התינוקות החדשים נותנים לכולנו אור בתקופה כל כך חשוכה, ואיפה שאוכל לעזור, שם אהיה".