יוזמי פרויקט ההסעות הציבוריות בימי שבת, חברי קבוצת "שבוס", שלפני מספר שבועות החלו ביוזמה פרטית להפעלת קווי אוטובוס ממרכז רחובות לחופי הים בראשון לציון ובתל אביב, עושים צעד נוסף ומשיקים מיזם מימון המונים להמשך הפעלת הפרויקט.
2 צפייה בגלריה
"אי אפשר למנוע חופש תנועה". קו שבת ברחובות
"אי אפשר למנוע חופש תנועה". קו שבת ברחובות
"אי אפשר למנוע חופש תנועה". קו שבת ברחובות
(צילום פרטי)
חברת מועצת העיר איטל בציר אלשיך ("רחובות חופשית"), שהייתה בין יוזמות הפרויקט: "התחלנו את המיזם בחודש שעבר, ולראשונה בהיסטוריה הצלחנו לדאוג לתחבורה ציבורית בשבת, להעלות את הנושא לסדר היום, עד שהפך לנושא מדובר בעיר".
"אחרי ההצלחה הזו, והעובדה שהצטרפו כבר למעלה מ-700 איש לקבוצת הוואטסאפ שלנו, ברור לכולם שאי אפשר להגביל תושבים ולמנוע מהם את חופש התנועה, ואנחנו שמחים על כך".
הביקוש הגדול מצד מאות מתושבי העיר, הביא את בציר אלשיך והמארגנים לפתוח דף למימון המונים באתר beactive.co.il, תחת הכותרת "רחובות בעד תחב"צ בשבת".
נכון לשעות הערב אמש (רביעי) נאספו בדף כ-42 אלף שקלים מתוך 50 אלף בסך הכל, היעד שהציבו לעצמם אנשי המיזם.
אולם לצד ההתלהבות הרבה מצד הגוש הליברלי, נראה כי מקרב תושבי העיר, המזוהה עם קהילות רבות של חרדים, דתיים ושומרי מסורת, יש לא מעט התנגדות למהלך.

2 צפייה בגלריה
"אסור לחזור על טעויות העבר". איטל בציר אלשיך
"אסור לחזור על טעויות העבר". איטל בציר אלשיך
מאות הצטרפו. איטל בציר אלשיך
(צילום: גל חרמוני)

"בתור גימיק, שבת או שתיים זה היה יפה, אבל לא מעבר, זו דעתי", אומר יוחאי כהן, תושב העיר, המגדיר את עצמו כ"מסורתי". "אני לא שומר שבת על כל הכללים, אבל זה נראה לי קצת קיצוני לעשות דברים כאלה, כמו אצבע בעין לחרדים ולדתיים, גם אם הקו לא עובר בשכונות שלהם. כל עוד העניין הזה בפרסום והפצה זו בעיה בעיניי, ולא תורם לזה שמנסים להרגיע את הרוחות עם כל מה שקורה במדינה".

קראו גם:

חגית עמר, סטודנטית תושבת העיר, אינה מסכימה עם המתנגדים למיזם: "זה לא משהו שלא קורה בערים אחרות באיזור, אז קצת מוזר לי האנטי הזה. באותה מידה מפריע לי שרוב החנויות ברחוב הרצל סגורות בימי שבת, והאופציות שלי, כאדם חילוני וליברלי, לקניות או לבילוי, פחותות, אבל אני לא עושה רעש, ועכשיו אני רק דורשת את מה שנראה לי כמו מינימום עבורי".