"יש מלאכים בשר ודם", כך כתבה השבוע דינה שובל, בתו של אלי שובל מרחובות שמצא עצמו בין חיים ומוות חמש פעמים בפחות משעה בליל שישי האחרון. אלי, בן 68, ללא כל סימן מוקדם החל להרגיש לא טוב אחרי הקידוש וארוחת יום השישי, ממש אחרי שסיים לשחק שש בש עם בנותיו.
1 צפייה בגלריה
אלי וצוות איחוד הצלה השבוע בביתו
אלי וצוות איחוד הצלה השבוע בביתו
אלי וצוות איחוד הצלה השבוע בביתו
( צילום: ענר גרין)
קראו גם:
"ברגע שאמא שלי קראה לי לחדר הבנתי שאבא שלי עובר אירוע לב או מוח, מיד חייגתי למד"א ורק בדיעבד הבנתי שעברו שתי דקות עד שחובשי איחוד הצלה נכנסו אלינו הביתה", היא מספרת על הרגעים הראשונים של האירוע, שעד מהרה יהפוך דרמטי במיוחד.
"נדהמתי מהיכולת שלהם לנהל את האירוע, הגיעו לאחר מכן גם נציגים של מד"א והיה בין כולם שיתוף פעולה. הייתה שם מלחמה על החיים שלו, והם היו חדורי מוטיבציה ולא ויתרו", היא מספרת. אחרי דום הלב בחדר, בדרך לאמבולנס התרחש האירוע השני, באמבולנס עוד פעמיים וגם בחדר הצנתורים בבית החולים, כאשר בכל פעם מבצעים באלי פעולות החייאה ומחזירים אותו להכרה מלאה.
אבירן ששון, חובש איחוד הצלה שהיה מהראשונים להגיע למקום, מספר שהאירוע היה יוצא דופן מהחייאות רגילות, "זו לא הייתה החייאה אחת עם חמש שוקים, הוא חמש פעמים הלך מאתנו וחזר אחרי ההחייאה להכרה, הוא עבר חמישה דומי לב מלאים. אני ארבע שנים חובש וביצעתי מאות החייאות, כזאת לא הייתה לי", הוא מספר.
"בגלל שחווינו את ההחייאות מההתחלה ותוך כדי תקשרנו איתו כי הוא היה בין לבין בהכרה מלאה, הרגשנו קשר ומחויבות להמשיך ולעקוב עד סוף הטיפול הרפואי. נשארנו בבית החולים קפלן וראינו שהוא נכנס לחדר הצנתורים".
עד כמה זה חריג?
"הסטטיסטיקה לא לטובתו", אומר מלאכי שאער, חובש איחוד הצלה שגם כן היה במקום. "פחות משלושה אחוזים חוזרים אחרי החייאה, ואלי עבר חמש החייאות".
למחרת אלי כבר התלוצץ עם רופאיו, "הוא לא חס וחלילה שוכב בבית החולים, הוא לא מורדם, הוא המשיך את חייו ואמרנו ברוך השם שעשה לו נס במקום הזה, לא פעם ולא פעמיים, זה נותן לך כוח להמשיך".
השבוע אלי השתחרר מבית החולים, הוא כבר הספיק ללכת לבית הכנסת ולומר ברכת הגומל. "תודה רבה לצוות המלאכים המופלא, מאיחוד הצלה החובשים אבירן ששון, אלירן יצחקי, מלאכי שעאר וגולן לוי, מצוות מד"א הפרמדיקים שילה אלפסי ורמי מאושר", אמרה בתו. "בזכותכם נזכה לעוד הרבה ימי שישי ושבת, קידוש, ארוחות ומשחקי שש-בש שאני מנצחת בהם את אבא שלי. מקווה שבפעם הבאה שיפסיד יהיו פחות דרמות".