הערב (רביעי) תתקיים ישיבת מועצה ובה יעלה לסדר היום אישור פרוטוקול ישיבת ועדת ההקצאות בכדי לאשר הקצאת שטח של 500 מ"ר לעמותת צעירי חב"ד. 800 מתושבי השכונה חתמו על עצומה ו- 300 הגישו התנגדות כתובה, הטוענת שקיימים פגמים בבקשת ההקצאה וכעת חלקם פנו לחברי המועצה להסירה מסדר היום.
1 צפייה בגלריה
רחובות ההולנדית. פייס
רחובות ההולנדית. פייס
רחובות ההולנדית. צריך בית חב"ד בשכונה חילונית?
(צילום: אבי מועלם)
התושבים נלחמים כבר תקופה ארוכה בנושא זה בכמה מישורים, כאשר הנושא כבר הגיע לפתחו של בית המשפט מספר פעמים על ידי עורך הדין אוהד דונגי, תושב השכונה ואחד ממובילי המאבק. לדבריו, בישיבת המועצה הקרובה נערך ניסיון לאשר פרוטוקול של ועדת ההקצאות, בו לא אושר לו להיות מיוצג על ידי עורך דין כפי שמגיע לו על פי חוק.
עוד הוא טוען כי הפרוטוקול שמובא לאישור למועצה לא כולל את 16 הדקות הראשונות לישיבה בה מנכ"ל העירייה לשעבר, דורון מילברג, לא אפשר לו להיות מיוצג בטענה שהישיבה מיועדת רק לתושבי השכונה. "מותר לאדם להיות מיוצג בוועדה", מסביר דונגי ומציין כי הוא מחזיק בהקלטה המלאה של הישיבה והוא אף תמלל אותה כדי שלחברי המועצה תהיה התמונה המלאה.
קראו גם:
באוקטובר האחרון, נערך ניסיון להעלות את אותו הפרוטוקול בדיוק לישיבת המועצה אך הוא ירד מסדר היום בסופו של דבר, וכעת הוא חוזר בדיוק באותה המתכונת. "אני טוען שלא ניתן לאשר את הפרוטוקול הזה או אחרים שמתבססים עליו בשעה שנמנעה זכותי לייצוג", אומר דונגי.
"מה קרה באחוזת הנשיא? פנתה עמותה של חב"ד וביקשה להקצות חצי דונם להקמת מבנה בגודל 200 מ"ר, והיום אישרו להם מבנה ענק בן 900 מ"ר"
כיום חתומים 60 מחברי השכונה החילונית על ייפוי כוח לייצוג משפטי בנושא כנגד ההקצאה. לדברי דונגי ביוני האחרון החליטה ועדת ההקצאות לאשר את הקצאת חצי הדונם המדובר לעמותת צעירי חב"ד כשכל הנושא תחת עמימות, "וזה גם החשש, כי מה קרה באחוזת הנשיא? פנתה עמותה של חב"ד וביקשה להקצות חצי דונם להקמת מבנה בגודל 200 מטרים והיום אישרו להם מבנה ענק בן 900 מטרים עם שלוש או ארבע קומות. יש חשיבות רבה למה בדיוק מבקשים, איך זה נראה, איך עושים את זה, וכשבוחנים את הבקשה להקצאה אצלנו בהולנדית רואים שהרובריקות לבקשה נותרו ריקות. לא יודעים איזה שטח, לא מה גודל המבנה, ומה בעצם הולך להיות שם".
דונגי כבר הגיש תביעות קודמות בנושא לבית המשפט שכן לדבריו העמותה פועלת כבר שנים במבנה ללא הסכם מוסדר מול העירייה, הסכם שנחתם רק בדיעבד וממילא תוקפו פג כבר לפני למעלה מחודש.
"מסתבר שלא הייתה שום הסדרה ולכן פניתי לבית המשפט וביקשתי להצהיר שהישיבה בלתי חוקית וביקשתי לאכוף את העירייה לפעול על פי דין והעתירה הזו תלויה ועומדת, פניתי לעירייה במרץ 2021, אין הסכם, אז מה עשתה העירייה? הלכה וערכה הסכם רטרואקטיבי לתקופה של שנתיים וחתמה עליו ב-5.5.21 וניסתה להכשיר את הישיבה", מספר דונגי. כיום, כשכבר אין תוקף לחוזה, העמותה ממשיכה לפעול במקום ללא מפריע, "ההסכם לא תקין, הכול למראית עין", הוא טוען ומפציר בחברי המועצה להוריד את הנושא מסדר היום כשם שפעלו בפעם הקודמת להסירו.
מהעירייה נמסר בתגובה: "ועדת ההקצאות של העירייה שמעה את המתנגדים באריכות והמליצה את המלצותיה שיובאו בדיון ולהכרעה במועצת העיר. המגרש המדובר יועד מלכתחילה למבנה ציבור מסוג בית כנסת. ברחובות ההולנדית גרים כ־8,000 מתושבי העיר ופועל שם רק בית כנסת אחד. הטענה לפיה אין צורך בבית כנסת היא חסרת אחיזה".
עדכון - בישיבת המועצה שהתקיימה הערב (רביעי) הוחלט כי יומלץ למועצה שהנושא יועבר לגישור על ידי חמישה חברי מועצה, במטרה למצוא פיתרון מוסכם. חברי המועצה יהיה סגן ראש העיר עו״ד יניב מרקוביץ׳, סגן ראש העיר אמיתי כהן, ח״מ גיא צור, ח״מ אבנע אקוע וח״מ שמוליק בר דאנזאן.
לעדכונים - חדשות רחובות