מהפיכת התחבורה הציבורית מגיעה לרחובות: אחרי שנתיים של תכנונים, אישרה עיריית רחובות את תחילת העבודות על פרויקט ה"קו הכחול" שיתחיל בהרצל- הנשיא הראשון ויסתיים בצומת ביל"ו. בהמשך ייערך שיתוף ציבור.
4 צפייה בגלריה
הדמיית הקו הכחול ברחוב הרצל
הדמיית הקו הכחול ברחוב הרצל
הדמיית הקו הכחול ברחוב הרצל
(צילום: באדיבות עיריית רחובות)
הפרויקט מתבסס על העובדה שכביש 412 המחבר את רחובות-נס ציונה וראשל"צ לגוש דן הוא אחד מצירי התנועה העיקריים באזורנו. לנוכח הגודש ההולך וגדל בכבישים, והצפי לפקקי ענק בשנים הקרובות, מקדמת מדינת ישראל צירי העדפה לתחבורה ציבורית, במקביל למטרו, שבילי אופניים, נסיעה שיתופית ועוד.
פרויקט ה"קו הכחול" של מהיר לעיר זה הינו פרויקט שבא לקדם נסיעה איכותית, מהירה ומתועדפת לתחבורה ציבורית על ציר הרצל ברחובות ועד לת"א – ולשפר את הניידות של המועסקים בעיר ומחוץ לעיר למרכזי תעסוקה ובילוי בגוש דן. הקו המתוכנן הינו על ציר 412 מצומת בית דגן בצפון, ובתחומי העיר רחובות- בין רחוב הנשיא הראשון ועד לצומת ביל"ו.
במסגרת הפרויקט, שיבוצע באמצעות חברת נתיבי איילון, יושקע סכום המוערך בכ- 800 מיליון שקלים בציר הרצל ובמסגרתו תחודשנה תשתיות תת קרקעיות (מים, ביוב וניקוז), קו החשמל ישוקע ויוטמן, המדרכות יורחבו, התאורה תחודש, שבילי אופניים רציפים יסללו, יבוצע פיתוח נופי של המרחב העירוני ויוצב ריהוט רחוב חדש, יתווספו תחנות המתנה חכמות ונגישות, ועוד מרכיבים רבים של רחוב ראשי מודרני.
4 צפייה בגלריה
הקו הכחול
הקו הכחול
הקו הכחול
(צילום: באדיבות עיריית רחובות)
במסגרת הקו הכחול יוקדשו 23 ק"מ לנתיבי תחבורה ציבורית. על הציר הזה קיימות 4 רשויות – רחובות, ראשל"צ, נס ציונה וקרית עקרון. על פי ההערכות, מדי יום עתידים לעשות בו שימוש 77,000 איש מדי יום. הצפי לתחילת העבודות הוא בתחילת שנת 2023, והצפי להפעלת הקו הוא בשנת 2027. על הפרוייקט שותפים אגף התנועה של העירייה, מינהל הנדסה וחברת הלר.
קראו גם:
התוכנית אושרה השבוע פה אחד על ידי חברי מועצת עיריית רחובות. נוסח ההחלטה שאושרה: "מועצת העיר מאשרת פה אחד את הפרוייקט "מהיר לעיר" וכן את הסכם העקרונות בין עיריית רחובות לבין נתיבי איילון. בתוכנית המפורטת יינתנו כל התשובות לשאלות שהועלו ע"י חברי המועצה, וכן להערות שיישמעו בשיתוף הציבור, שיתקיים בזמן הקרוב. התוכנית המפורטת תידון בוועדת התחבורה בראשותו של ח"מ אבי קינד, מחזיק תיק התחבורה, ולאחר מכן תוגש למועצת העיר"
עם אישור ההסכם, רחובות מצטרפת ל- 17 רשויות אחרות שכבר הצטרפו לפרויקט.
4 צפייה בגלריה
הדמיית צומת הרחובות הרצל-לבקוביץ'
הדמיית צומת הרחובות הרצל-לבקוביץ'
הדמיית צומת הרחובות הרצל-לבקוביץ'
(צילום: באדיבות עיריית רחובות)
ראש העירייה, רחמים מלול: "זוהי בשורה גדולה לתושבי רחובות, שתחזיר את רחוב הרצל לגדולתו ותהפוך אותו לרחוב מרכזי, יפה ומודרני שמשרת תושבי רחובות. מדובר בתוכנית גדולה שמטרתה ליצור עבור תושבי רחובות אלטרנטיבה יעילה ומהירה יותר לפקקים, שתחסוך בזמן ובזיהום אויר. התוכנית הזו תחזק את העסקים שבתחומי העיר, ותתמוך בתעסוקה של תושבי העיר – בעיר ומחוצה לה. במהלך העבודה על הפרויקט בחנו היבטים רבים, שינינו תוכניות והצלחנו לאיזון בין שיקולים שונים לטובת תושבי העיר".
4 צפייה בגלריה
הדמיית הקו הכחול
הדמיית הקו הכחול
הדמיית הקו הכחול
(צילום: באדיבות עיריית רחובות)
חבר המועצה, מחזיק תיק התחבורה אבי קינד: "מדובר במהפיכה למען תושבי רחובות, אשר תביא לשינוי מהותי במצב התחבורה בעיר בכלל, והתחבורה הציבורית בפרט. אני אשמח שנשתף את ציבור תושבי העיר בתהליך, ולשמוע את דעתם על הנושא".
מנהל אגף תנועה, פיקוח, שילוט ושיטור עירוני, ליאור שוקרי: "אנו פועלים מזה זמן יחד עם משרד התחבורה ונתיבי איילון לשפר את התנועה והתחבורה הציבורית בעיר ומחוצה לה- על מנת שתשרת את תושבי רחובות במהירות וביעילות. תוכנית הקו הכחול תקל על תושבי רחובות ותאפשר להם להגיע לכל מקום מהר יותר ובצורה נוחה יותר".
לעדכונים - חדשות רחובות