לפני כחודשיים, הייתה קרן דהרי בביקור שגרתי בביתם של חברים בערב שישי, בשיאן של ההכנות לקידוש. היא שיחקה עם כלב המשפחה, ליטפה והאכילה, כשלפתע וללא כל אזהרה, הוא התנפל עליה בנשיכות.
"עד עכשיו אף אחד לא יודע מה קרה ולמה. לא עשיתי שום דבר חריג", היא מספרת."מיד הרחיקו ממני את הכלב, שטפתי פנים ורצנו לבית חולים בקרבת מקום. חיסנו אותי בטטנוס ובגלל שלא היה רופא פלסטיקאי, נשלחתי משם לבית החולים קפלן".
1 צפייה בגלריה
מימין: ד"ר בנקלר וקרן דהרי
מימין: ד"ר בנקלר וקרן דהרי
מימין: ד"ר בנקלר וקרן דהרי
(צילום: המרכז הרפואי קפלן)
קראו גם:
דהרי הובהלה לחדר המיון ב'קפלן', עברה סדרת בדיקות וצוות חדר הניתוח החל להיערך בדחיפות לניתוח שלה. בינתיים, ד"ר מיכל בנקלר, מומחית בפלסטיקה הוקפצה מביתה. "קרן הגיעה אלינו כשהיא סובלת מחסר משמעותי של כחצי מהשפה העליונה ומעט פחות בשפה התחתונה. בנוסף סבלה מדפורמציה באף", סיפרה ד"ר בנקלר.
"היה ברור כבר בבדיקה הראשונית שאנו נכנסים להליך מורכב, המצריך במינימום שחזור של 3 השכבות המרכיבות את השפה", היא מוסיפה ואומרת: "לא ידענו בתחילת הניתוח האם בסופו נצליח לשחזר את החסרים כולם באותו היום, או נזדקק למספר שלבים של שחזור. במהלך הניתוח נדרשנו להרבה גמישות ויצירתיות - השתמשתי בשיטות תיקון שפה שבהן התמחתי כחלק מהתמחות העל שלי בארה"ב לפלסטיקה של תינוקות וילדים (חיך ושפה שסועים), והצלחתי לתקן את הנזקים כולם".
"עוד לפני הניתוח הודיעו לי שלא בטוח שיצליחו להציל את השפה", מספרת דהרי. בהתחלה, מיד לאחר הניתוח, שנאתי את עצמי. לא יכולתי להסתכל במראה, בכיתי שפניי נהרסו. אמרתי לעצמי 'זו לא אני'. הייתי במשבר רציני. בזכותה של ד"ר בנקלר חזרו הפנים שלי, המראה שלי. החזירו את קרן מחדש. כיום אני בשיקום - גם פיזי וגם נפשי. מנסה להתקרב לכלבים כדי לעזור לטראומה להחלים ולהחזיר לאט לאט את הביטחון שנעלם. נשאלתי לא אחת איך התמודדתי עם הכאבים – בהכשרתי אני גם ליצנית רפואית, וזה עזר לי לרפא את עצמי. גם נפשית".
"אני כל כך מעריכה את הרופאים, האחיות, העובדים בבית החולים. במיון, במחלקה... לא עזבו אותי, תמיד בדקו לשלומי, שאני לא כאובה", היא מוסיפה. "אני רוצה לומר תודה ענקית לד"ר בנקלר ולד"ר אגוזי, שמבחינתי הצילו את חיי. זה לא מובן מאליו להביא אותי למצב כזה היום, בסה"כ חודשיים אחרי המקרה. ד"ר בנקלר עזבה את הארוחה והילדים ופשוט הגיעה לעזור לי. מעשה שאינו מובן מאליו בכלל".
כל העדכונים - חדשות רחובות