תושבי רחוב השיזף בשכונת כפר גבירול יוצאים למאבק נגד בקשתה של עמותה דתית הפועלת בעיר להקצות לה קרקע להקמת בית מדרש על שטח של 500 מ"ר. על הקרקע מוצב כעת צריף עץ שמשמש את המתפללים.
1 צפייה בגלריה
הצריף ובית הכנסת מאחוריו
הצריף ובית הכנסת מאחוריו
הצריף ובית הכנסת מאחוריו
(צילום פרטי)
אולי יעניין אותך >>>
על פי הודעה שפרסמה העירייה בנושא, חסרים בתי כנסת באיזור, אך לטענת המתנגדים בפועל יש באיזור מבנה מפואר ורחב ידיים של בית כנסת "אור החיים והשלום" ‑ המשמש את הקהילה המקומית לתפילות ושיעורי תורה ויכול לשמש גם כמרכז קהילתי רוחני, שכן רוב שעות היום הוא סגור ולא נמצא בשימוש.
עוד טוענים המתנגדים כי עם חברי העמותה להקמת בית הכנסת החדש נמנים מתפללים לשעבר מבית הכנסת הצמוד, אשר התפצלו ממנו בגלל מגבלות הקורונה, שהן זמניות ועל רקע סכסוכים אישיים ולא בגלל הבדלי נוסחים או מצוקת מקום. "פעמים רבות יש קושי בהשגת מניין בשני המבנים, מה שמייתר את הצורך בעוד מבנה לשירותי דת", אומרים המתנגדים ומוסיפים כי בשכונה ישנם חמישה בתי כנסת נוספים.
לטענת התושבים הובטח להם בעבר על ידי עיריית רחובות שבשטח ייבנה מבנה ציבורי שישמש את השכונה כולה.
"רחובות השיזף והמורן הם רחובות שכונתיים קטנים וצרים בלב איזור מגורים שקט המשלב קוטג'ים ובתים בני ארבע קומות, שכבר היום סובלים ממצוקת חניה נוראית שמחמירה בשל התפילות שמתקיימות בשני המבנים הנמצאים זה ליד זה, ומתפללי בתי הכנסת אף חוסמים את החניות של תושבי הרחובות", מציינים התושבים.
לטענתם, חרף התנגדות התושבים באיזור והתנגדות בית הכנסת הסמוך, העמותה שמבקשת כיום את השטח, מנסה לעשות זאת כבר שנים רבות. "אנו, תושבי השכונה, רוצים לשמור על סטטוס קוו תקין וטוב בין הקהילה הדתית ובין שאר תושבי המקום, הרוצים לחיות בשלווה ונחת במקום מגורינו זה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בבקשה להקצאת קרקע להקמת מרכז קהילתי שהוגשה על ידי עמותת 'אור ושם'. על פי נוהל הקצאות קרקע הוצב שלט ובו פרסום ראשון להגשת בקשות נוספות להקצאת אותו שטח, אחריו יפורסם פרסום שני להגשת התנגדויות לבקשת ההקצאה. ככל שיוגשו התנגדויות להקצאה מטעם התושבים או אחרים - הוועדה תדון בהתנגדויות בהתאם לנוהל הקצאות קרקע".