צרורות ירי שנשמעו אמש (ראשון) במרכז רחובות, הכניסו אלפי תושבים לבהלה, והביאו להקפצה של כוחות שיטור רבים אל זירת האירוע - חניון בניין מגורים ברחוב יצחק יעקובי בעיר.

2 צפייה בגלריה
פתח את הרכב ולקח תיק
פתח את הרכב ולקח תיק
הגנבים נמלטו
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
רעש הירי, שנחשד על ידי אלפי תושבים מבוהלים כאירוע פלילי או פיגוע חבלני, התברר בסופו של דבר כאירוע ירי לו אחראי שוטר שאינו בתפקיד, שחשש כי כנופיית גנבי רכב מנסה לגנוב את רכבו.
העובדה כי הירי בוצע בשעת לילה, בזמן שתנועת כלי הרכב ברחובות דלילה יחסית, גרמה לכך שצרורות הירי מאקדחו של השוטר נשמעו היטב ברדיוס של כמה קילומטרים ממקום האירוע, שהתרחש בקרבת מרכז העיר.
"אלה היו דקות מפחידות מאוד, מה עוד שכולם גם ככה על הקצה פה", מספרת רעות כץ, תושבת העיר. "ישבנו בשקט בסלון, בדיוק דיברנו שהירי מעזה נרגע וזה מרגיש שקט, ואז פתאום צרור יריות שנשמעו כאילו הן מתחת לחלון שלנו".
"בגלל הסקרנות התקרבנו למרפסת כדי לראות אם קורה משהו ברחוב. לא ראינו כלום, אבל תוך כמה דקות כבר שמענו מלא סירנות של משטרה והבנו שמשהו באמת קרה".
ניידות המשטרה הרבות עשו את דרכן לעבר רחוב יצחק יעקובי, שם כאמור התבררה הסיבה לירי שבוצע.
אחד מעדי הראייה לתקרית מספר: "בחור עם מעיל שחור פשוט שלף אקדח והתחיל לירות לכיוון רכב חשוד, ולא ממש היה ברור מה קורה כי הוא לא היה על מדים, ורק אחר כך הבנו שמדובר בשוטר שלא היה במשמרת".

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
השוטר לא היה בתפקיד
(המחשה: יאיר שגיא)

"אני גר ברחוב אלתרמן, לא רחוק משם, ושמעתי לפחות שש יריות, וזה היה מלחיץ מאוד", אומר רני לוי, תושב העיר, "והעיקר שהכל נגמר ככה, זה לא פשוט בימים האלה".

קראו גם:

שוטרי תחנת רחובות, עמיתיו של מבצע הירי, גבו ממנו עדות, ממנה עלה כי הוא חשד כי כנופיית גנבי רכב מנסה לגנוב את רכבו הפרטי, ולכם ביצע ירי לעברם, אולם כפי הנראה הצליחו החשודים להימלט מהמקום, מבלי שלמשטרה ידוע האם נפגעו.