שנים של מאמצים נשאו פרי: עיריית רחובות וה.ל.ר, החברה לפיתוח רחובות, הביאו בימים אלה לאישורה של תוכנית ת.מ.ר ב', להרחבת פארק המדע בכ־340,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר. בתכנון משתלבות תשתיות התחבורה המתוכננות באיזור ופארק ענק שישתרע על עשרות דונמים.
מדובר בהמשך טבעי לפארק ת.מ.ר (תעשיות מדע רחובות – הידוע בכינויו "פארק המדע") המיועד לתעשיית הייטק ולחברות בתחומי מדעי החיים סביב מכון ויצמן והפקולטה לחקלאות ברחובות ונמצא בקרבת תחנת הרכבת ותחנת המטרו העתידית.
1 צפייה בגלריה
פארק תמר. עוד אלפי מקומות עבודה
פארק תמר. עוד אלפי מקומות עבודה
פארק תמר. עוד אלפי מקומות עבודה
(צילום: רון אוריאל)
פארק ת.מ.ר נוסד בשנת 1967 עם הקמתו של מפעל אלאופ ברחובות. הפארק נחלק לשניים – חלקו הוותיק הוא פארק ת.מ.ר. א' בו ממוקמות עיקר החברות בפארק. חלקו העתידי של הפארק הוא ת.מ.ר. ב' והוא ממוקם מזרחית לפארק הוותיק. כבר כיום כמעט מוצו לחלוטין זכויות הבנייה בפארק א', בהיקף של כ־ 415 אלף מ"ר. הפארק הקיים מאכלס חברות רבות כמו אפלייד מטריאלס, אלביט, סטרטסיס, נוקלאיקס בע"מ, אמ.קיי.אס אינסטרומנטס ישראל בע"מ, נובה בע"מ ועוד. כל זאת לצד חברות הזנק בתחום תחליפי מזון, הדפסה תלת ממדית, פיתוח תרופות ועוד.
כבר בשנת 2002 החלה הוועדה המקומית בהכנת התוכנית להמשך פארק התעסוקה - ת.מ.ר ב', על שטח של כ־600 דונם קרקעי. בסך הכל יתאפשר לבנות מכוח התוכנית כ־450,000 מ"ר לתעשיית הייטק ומסחר ומוסדות מחקר.
קראו גם:
באי המקום ייהנו מרשת תחבורתית: כל מגרשי פארק ת.מ.ר ב' יחוברו בשבילי אופניים לתחנת הרכבת בשטחי התעסוקה ולאזורים אחרים בעיר, וכמו כן, נת"צ עתידי בציר הרצל־ויצמן שיקל מאוד על הגעת מועסקים לאיזור התעסוקה.
בשטח מתוכנן פארק ענק בהיקף של כ־80 דונמים, בתוכו חורשת אקליפטוס, פארק נופי ואצטדיון עירוני מפואר עם 6,000 מושבים.
בעת הכנת התוכנית התמודדו צוות התכנון, יחד עם מינהל הנדסה בעיריית רחובות וה.ל.ר, עם אתגרים תכנוניים רבים, אתגרים הנדסיים (שלוש הפרדות מפלסיות עם מסילת הרכבת) ואתגרים משפטיים הנוגעים לזכויות בעלי הקרקע. הדיונים בערכאות השונות, על טבלאות ההקצאה והאיזון, אשר מקצות את מגרשי הבנייה לבעלי הקרקע, ארכו לא פחות מחמש שנים.
לאחרונה התקבלה החלטה אמיצה של ועדת הערר מחוז מרכז אשר דחתה את כל העררים בנושאי השמאות והחליטה על מתן תוקף לתוכנית. נגד החלטה זו לא הוגשו עתירות והתוכנית נכנסה לתוקף. צוותי התכנון כבר החלו בהכנת תוכניות הפיתוח לקרקע.
ראש העיר, רחמים מלול: "טובת העיר ותושביה דורשת את הקמתו של פארק נוסף. המשמעות היא אלפי מקומות עבודה נוספים לתושבי העיר, חיזוק האיתנות הפיננסית של העיר וחיזוק מעמדה של רחובות כעיר המדע והחדשנות".
כל העדכונים - חדשות רחובות