מאות רכבים, חיילים מהארגון ומכרים רבים המתינו ביום שני הקודם משעת חצות במגרש צדדי ברחובות, לשובו של ראש ארגון הפשע אופיר לביא. בשעה 00:30 הגיע מיניבוס של השב"ס מכלא אשל בדרום לכניסה לתחנת המשטרה ונעמד בצד ברחוב הרצל, מתוכו יצא אופיר, כולו מחויך ומאושר, קומץ חבריו שהמתינו לו חיבקו אותו בלי סוף. כעבור חמש דקות הגיע חציו, ראש הארגון עמוס לביא מלווה באופנוענים ושיירה של עשרות רכבים שחסמו את רחוב הרצל.
2 צפייה בגלריה
אופיר לביא במעצר
אופיר לביא במעצר
אופיר לביא במעצר
(צילום: מוטי קמחי)
השניים התחבקו ודמעו לצד מחיאות כפיים של עשרות החיילים שיצאו מהרכבים לחבק את אופיר. משם המשיכו לביתם שבשכונת קרית משה. אופיר לביא ריצה כזכור (כמעט) שש שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בסיוע לניסיון רצח הסוכן המשטרתי אנטון רומן שהושתל בארגון האחים לביא. עקב קשיים ראייתיים נגזר עליו עונש ממותק של חמש שנים ושמונה חודשי מאסר. על אחיו עמוס נגזרו 19 חודשי מאסר בלבד בגין החזקת נשק, בתום ריצוי העונש חזר עמוס לנהל את עסקיו.
אופיר בן 41 נשוי ואב לשלושה, גר בביתו המבוצר בשכונת קריית משה ברחובות, ביתן מתוחם ומאובטח עם מצלמות אבטחה ושומרים 24/7. בתקופה הקרובה ישמש ביתו כמוקד עלייה לרגל למאות אנשי ארגונו וחבריו.

קראו גם:

במהלך תקופת מאסרו של אופיר, פרצה מלחמה כוללת בעולם הפשע שגבתה מחיר דמים, בין השאר נרצח בני שלמה שהיה נחשב ליריבם המר של האחים עמוס ואופיר. לאחר הרצח, נערכה כזכור סולחה בין עמוס לאייל נגר הנחשב ליד ימינו לשעבר של בני שלמה. בתקופת מאסרו שבתו האסירים רעב לאחר שאופיר הוכנס לצינוק, רק לאחר שיחה בין מפקדי השב"ס לאופיר, הוחזרה השגרה והשקט לבתי הסוהר.

2 צפייה בגלריה
 האח, יו"ר הארגון, עמוס לביא
 האח, יו"ר הארגון, עמוס לביא
האח, יו"ר הארגון, עמוס לביא
(צילום: מוטי קמחי)

גורמים בארגון אמרו: "אופיר עשה מהלכים מטורפים מהכלא, הוא רקם קואליציות עם רוב ראשי הפשע הגדולים בארץ. עם עודה קוטייר, אם ניבי זגורי ועוד רבים. לא סתם הוא נחשב לארגון החזק ביותר בארץ".