בחודשים האחרונים, אחת לשבוע למשך שעה, ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר עוזב את לשכתו ומגיע למוקד העירוני כדי לענות לשיחות טלפון וקריאות, ממש כמו כל אחד מעובדי המשמרת האחרים. הוא עונה לקריאות, מפעיל את השיטור העירוני כשצריך, את עובדי אגף שפ"ע, וגם חוזר לבדוק אצל התושבים שהפנייה באמת טופלה.
1 צפייה בגלריה
ראש העירייה במוקד השבוע. התושבים מופתעים
ראש העירייה במוקד השבוע. התושבים מופתעים
ראש העירייה במוקד השבוע. התושבים מופתעים
(צילום: עיריית נס ציונה)
קראו גם:
"יש מעל ל־60 אלף פניות למוקד בכל שנה", מספר השבוע ראש העיר בוקסר, "זו יכולה להיות פנייה על פיצוץ בצינור, גינה לא נקייה או שאלה למה לא פינו את הפח הכתום, אבל אין תלונות על רווחה או חינוך כי יודעים שהמוקד הוא לא הכתובת. ויש גם פניות מוזרות", הוא מספר.
"בשבוע שעבר צלצל תושב וסיפר שהכלב שלו מת בתוך הבית, הסברתי לו שהוא צריך לפנות את הכלב לקבורה או שריפה, הוא אמר 'איזה מין דבר זה?', והסברתי שאם מתקלקל לו צינור או שהדשא שלו גדל יותר מדי, זו לא אחריות העירייה להגיע ולטפל בנושא, אנחנו מטפלים בנושאים של המתחם הציבורי. הוא שאל מה היה קורה אם חתול היה נדרס, האם פקח היה בא לפנות אותו? הסברתי שכן, אז הוא אמר שהוא ילך לזרוק את הכלב על הכביש".
רוב השיחות כאמור, הן שיחות יומיומיות על תקלות שונות של חיי היום־יום במרחב הציבורי. לאחרונה למשל, התקשרה אישה והתלוננה על אזעקה שלא מפסיקה לפעול במשך שעות, "עליתי מול השיטור שהגיעו למקום ובדקו במסוף למי שייכת המכונית בה האזעקה מופעלת, היא הייתה בכלל של מישהי שגרה בטירת שלום, מרחק קילומטר וחצי מהמקום. מתברר שהאוטו היה אצל הבת ודאגו להביא אותה ותוך חמש דקות האזעקה הופסקה".
אנשים יודעים שזה אתה?
"אני אומר: 'מוקד, מדבר שמואל בוקסר ראש העיר'. אומרים לי לא יכול להיות, הרוב מאוד מופתעים", הוא מספר.
הם מנצלים את ההזדמנות לדבר גם על נושאים אחרים, אם אתה כבר על הקו?
"חלקם ממשיכים לנושאים אחרים, אומרים יש לי בעיה פה ובעיה שם, ובסדר, זה חלק מהחיים וזה מקובל. אני אומר שהדלת שלי פתוחה ובוא תקבע תור. זה גם מתחבר לאגף השירות החדש שהקמנו בעירייה, הבאנו מנהלת חדשה שעושה מהפכה בשירות, היא החליפה את כל עובדי המוקד, מדובר בעבודה שוחקת, ואלה משמרות וימים ולילות וחגים ושבתות, ועכשיו אנחנו מחליפים גם את כל התוכנה שלא נגעו בה 20 שנה לתוכנה חדשה, כי בסוף מה תפקידנו? לשרת את התושב, בשביל זה אנחנו פה".
המוקד העירוני
3 מוקדנים במשמרת
60 אלף קריאות בשנה
4,000 פניות בחודש
רוב הפניות בנושא חניה ומטרדי רעש