בסוף השבוע האחרון סבלו רבים מתושבי איזור מערב רחובות מהפסקות חשמל בלתי פוסקות וניתוקי חשמל. "ב־20 שנה שגרתי בלוד לא היו לי הפסקות חשמל כמו בשנה שאני ברחובות", אומר אחד מהם.
סוף שבוע גשום וחורפי במיוחד עבר על תושבי רחובות, אך מי שסבלו בעיקר היו אלה שנאלצו להסתדר ללא חשמל לאורך שעות רבות, גם ביום שישי וגם בשבת.
1 צפייה בגלריה
הפסקת חשמל נרחבת
הפסקת חשמל נרחבת
"שלוש שעות לפני כניסת שבת לא היה לנו חשמל"
(צילום ארכיון: דוברות חברת החשמל)
קראו גם:
"שלוש שעות לפני כניסת השבת לא היה לנו חשמל", מספרת מורן רז, תושבת שכונת חצרות המושבה. "אני מוצאת את עצמי עם פלטה חשמלית, לא יכולה להדליק שום דבר או להכין אוכל לקראת שבת וזו לא הפעם הראשונה שזה קורה לאחרונה, זה קורה יותר ויותר".
השכונות חצרות המושבה ורחובות הצעירה סבלו במיוחד בסוף השבוע האחרון, כמו גם שכונות שיכון סלע הצמודה וקריית משה ‑ בכולן היו הפסקות חשמל ביום שישי ולאורך יום שבת.
"אתה יושב בבית בקור, אין לך אפשרות לעשות שום דבר, אין אינטרנט, בחוץ קפוא וגשום, בבית קפוא וחוץ מגז להכין אוכל חם אין לך שום דבר. לא יכול לתאר לעצמי מה אנשים עם ילדים קטנים עושים במצב הזה", אומר שלומי, תושב שכונת רחובות הצעירה. "באנו לכאן בשביל לשפר לעצמנו את איכות החיים ולפעמים אני מרגיש כאילו שאני חי במדינת עולם שלישי. זה קורה באופן קבוע, קפיצות חשמל או הפסקות לאורך זמן. מישהי בפייסבוק אמרה שהקפיצות וההפסקות היו בגלל עץ שנגע בחוטי חשמל, אז לא יכלו לחשוב על זה קודם ולגזום? לא יודעים שהחורף מתקרב? המצב פה מייאש ממש, אתה לא רואה את הסוף".
מחברת החשמל נמסר: "בסוף השבוע האחרון פקד אותנו מזג אוויר חורפי שכלל רוחות עזות וגשמי ברכה. בסוף השבוע האחרון אירעו שני אירועים של הפסקות חשמל שנגרמו כתוצאה מענפי עצים שעפו על רשת החשמל. ביום ראשון 16.01.2022 צוותי חברת החשמל ביצעו גיזום מקיף והרחיקו את העץ, כך שהוא לא יכול לגרום לתקלות נוספות. לגבי אמינות אספקה בכלל, בקו המזין קיימת אמינות אספקה טובה מאוד ואירועים אלה טופלו ולא יישנו בעתיד".
כל העדכונים - חדשות רחובות