ילד בן 9 אושפז בשבוע האחרון במרכז הרפואי קפלן ברחובות לאחר שאכל 20 פירות של צמח רעיל. אימו של הילד: "ע' חזר הביתה אחרי בית הספר בשעת הצהרים, והיה לבד בבית. יש לנו בגינה הביתית שיח של סולנום השעיר וממש קרוב אליו, יש לנו גם שיח של עגבניות. הפירות של שני השיחים האלה אדומים, וכנראה נראו לו דומים במידה מסוימת".
2 צפייה בגלריה
תמונות השיח בחצר הבית
תמונות השיח בחצר הבית
השיח בחצר הבית
(צילום: באדיבות המשפחה)
בדיעבד התברר שע' אכל כ-20 יחידות מפירות הסולנום השעיר. "כשאני חוזרת הביתה, ע' ואני יוצאים מהבית, והוא מספר לי שאכל מה'פירות האדומים שיש לנו בחצר'. שאלתי אותו למה הוא מתכוון, כי ידעתי שאין לנו פירות כאלה" מספרת אימו. "הוא הסביר לי שחשב שזו עגבניה, וגם שהטעם היה דומה, ובמקביל סיפר שאכל רק את הפירות האדומים ולא את הפירות הירוקים (הבוסר)".
האם מיהרה לחדד לבנה שאסור לאכול פירות או צמחים שהוא לא מכיר בוודאות, והחליטה לשוב הביתה ולבדוק במגדיר הצמחים איזה פרי אכל הבן. הבדיקה העלתה שמדובר בצמח רעיל. היא חייגה למרכז ההרעלות המפנה אותם ישירות למיון.
ע' הגיע יחד עם אביו למלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן ברחובות, שם עובר סדרת בדיקות להערכת מצבו.
ד"ר שחר אורן, רופא בכיר במלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן סיפר: "הילד הגיע אלינו כשהוא אסימפטומטי, כלומר, על אף שאכל מפירותיו של השיח הרעיל, הוא לא הפגין סימנים של הרעלה דוגמת בחילות, הקאות או כל סימן אחר. הצוות במיון הילדים ביצע לו בדיקות דם וא.ק.ג. הבדיקות חוזרות תקינות, ולמרות זאת, לאור הכמות הגדולה שאכל, אנחנו מחליטים להשאיר אותו לאשפוז להמשך השגחה ומעקב".

2 צפייה בגלריה
תמונות השיח בחצר הבית
תמונות השיח בחצר הבית
השיח בחצר הבית
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

עוד הוא מוסיף ומסביר כי, "סולנום שעיר הוא צמח רעיל לאדם. המקרה של ע' הוא מקרה קל, משום שלא חווה סימנים ברורים של הרעלה, אבל לצערנו לא אחת אנחנו רואים מקרים חמורים בהרבה של הרעלות מפירות או פטריות שנקטפות ונאכלות, שעלולים להסתיים אף במוות. חשוב מאוד לחדד לילדים, ולא רק, שלא לאכול פירות או צמחים שאינם מכירים, ובמקרה שיש ספק מהו הפרי - אין ספק שעדיף לא לאכול".
למחרת שוחרר ע' לביתו, אימו: "אני שמחה שהמקרה שלנו הסתיים כך בבריאות שלמה, ובסופו של יום הילד הבין שלא מכניסים לפה פירות שלא מכירים. חשוב תמיד לחדד את זה לילדים - כי היום זה קרה בבית, מחר זה יכול לקרות בשכונה או בטיול, והסכנה היא גדולה".