בעקבות חקירת בכירים באגף התברואה בעיריית רחובות בחשד לעבירות שוחד ומרמה, נמצאת העירייה בבעיה של מחסור משמעותי בעובדי ניקיון ונערכת לצאת למכרז חדש בתחום.
2 צפייה בגלריה
משאית לפינוי אשפה זבל - תמונת פייסבוק
משאית לפינוי אשפה זבל - תמונת פייסבוק
המטרה - לצמצם את התלות בכוח אדם
(צילום המחשה: shutterstock)

שני העובדים באגף נעצרו במהלך סיור עבודה בשכונת כפר גבירול לפני שבועיים. בהודעת המשטרה נמסר כי "היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ורשות המיסים עצרו עובדי עירייה בכירים באשקלון ורחובות, בחשד לעבירות שוחד, מרמה, עבירות מס והלבנת הון, המשך לפרשה שנחשפה לאחרונה המנוהלת ע"י היאל"כ בלהב 433.

קראו גם:

מהחקירה עולה כי על פי החשד, עובדים בחברות ניקיון, אשר סיפקו שירותים למחלקות התברואה בעיריות, פעלו לקידום ענייניהם, בין היתר בהטיית מכרזים באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לעובדי אגף התברואה וזאת בתמורה לזכייה במכרזים. עוד עלה החשד, כי חברות הניקיון הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בהיקף הנאמד במאות מיליוני שקלים.

2 צפייה בגלריה
פינוי פסולת ברחובות
פינוי פסולת ברחובות
פינוי פסולת ברחובות
(צילום ארכיון: אביגיל קדם)

הדבר השפיע מאוד על תפקוד האגף ועיריית רחובות הוציאה הודעה מיוחדת בשבוע שעבר לפיה: "בעקבות חקירת משטרה של אחד מקבלני הניקיון הפועלים ברחובות, קיים מחסור משמעותי בכוח אדם בתחום הניקיון בעיר ולכן יתקיימו בימים הקרובים פעולות שטיפה וטיאוט במתכונת מצומצמת בלבד. אנו מתנצלים על אי הנוחות ופועלים כדי לפתור את הסוגייה בהקדם האפשרי".
כמו כן ציינו בעירייה, "אנו נערכים בימים אלה ליציאה למכרז ניקיון חדש הכולל שירותי ניקיון נרחבים המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות כדי לצמצם, ככל הניתן, את התלות בכוח אדם בתחום הניקיון בעיר. אנו מודים לתושבים על הסבלנות וההבנה".