מאז ה-7 באוקטובר, לא מעט היבטים בחיינו ספגו פגיעה אדירה, שבחלקה עדיין נמשכת. העובדה שדווקא בתקופה עם חוסר ודאות משמעותי כל כך, רואים זינוק אדיר בענף הנדל"ן מצביעה יותר מכל על כך שישראלים, כמו ישראלים, מוצאים את הביטחון שלהם בנכס משלהם, באחיזה בטוחה ויציבה במקום אחד.
3 צפייה בגלריה
 "איומים מתחת לבית". רחוב הרצל
 "איומים מתחת לבית". רחוב הרצל
רחוב הרצל. המחירים זינקו ׀
(צילום: אבי מועלם)

אזור השפלה (רחובות, נס ציונה, ויישובי הסביבה), שספג אמנם התרעות רבות עם פרוץ המלחמה, מדגים עלייה דרמטית בביקושים מאז חודש דצמבר, כחודשיים לאחר שפרצה המלחמה.

קראו גם:

"רמות הביקוש היו מתונות ביותר עד שהחלה המלחמה, ועם פרוץ המלחמה, חוסר הוודאות והפחד מ'מה יהיה' הביאו את שוק הנדל"ן בישראל בכלל ובאזור השפלה בפרט למצב של כמעט קיפאון. כחודשיים לתוך המלחמה, התחלנו לראות את היפוך המגמה, עם זינוק בביקושים ובהתאם, גם תחילת עלייה במחירים. הגענו לרמות ביקוש שלא היו פה לפני המלחמה, לדירות בכל הגדלים וברמות מחירים מגוונות", אומרת גלי אפל קסטל, מנכ"לית סוכנות הנדל"ן 'דיור פלוס ברחובות.
"מי שמוכר, מציב כבר היום מחירים גבוהים משמעותית על הדירות- לא תמיד ביחס ריאלי לשווי הנכס", מוסיפה גלי.
בסוכנות דיור פלוס מדווחים על ביצוע של עשרות עסקאות מוצלחות בחודשים האחרונים, בסך מצטבר של קרוב ל-200 מיליון שקלים ברחובות בלבד, ומאפיינים גם את הרוכשים.
איזה סוג של רוכשים מאפיינים את התקופה האחרונה?
"חלק מהרוכשים בחודשים האחרונים הם משפרי דיור, שעוברים למיקומים שמתאימים להם בתוך העיר, אבל אנחנו שמחים לראות גם משפחות חדשות רבות שמצטרפות לאזור. לא מעט מהן הגיעו מגוש דן ומיישובי הדרום, ואנחנו מלווים גם משפחות מפונים- מצפון ומדרום- שהחליטו לרכוש בית קבע ברחובות, ואין לדעת אם יחליטו בהמשך לשוב ליישובי המקור שלהם", אומרת אפל קסטל.

3 צפייה בגלריה
גלית אפל קסטל
גלית אפל קסטל
גלית אפל קסטל
(צילום: ליאת אולמרט)

איזה איזור הכי מבוקש ברחובות?


"אם לא יהיה שינוי דרמטי, אני צופה שנראה עלייה נוספת בביקושים בחודשים הקרובים, לצד המשך עליית המחירים. מי שרוצה למכור ולרכוש דירה, מומלץ שיעשה זאת בטווח הזמן הקרוב, כדי להימנע מפערי מחיר משמעותיים בין הדירה הנמכרת לדירה שירכוש".
איזה אזור הוא הכי מבוקש כרגע בעיר?
"בתקופה הזו זה מרכז העיר - אזור שצפוי לעבור הליכי התחדשות עירונית משמעותיים, ולכן נחשב להזדמנות נדל"נית עבור הרוכשים.
אפל קסטל ממליצה למעוניינים לרכוש דירה, להגיע לתהליך בעיניים פקוחות ואחרי שביצעו מחקר מעמיק שמספק להם תמונת מצב על הנדל"ן באזור. "מה שהיה נכון פה לפני 7 חודשים, לא נכון היום ושוק הנדל"ן נמצא בעלייה משמעותית. לכן, חשוב לפעול מהר, מצד אחד, אבל לבדוק את השטח כמו שצריך עוד קודם. לבדוק בכמה נמכרו דירות באזור שבו אתם מעוניינים בחודשים האחרונים, להבין מה מצב הנכס ומה יהיה שוויו בעיני הבנק שצריך לתת משכנתא. אל תתפשרו על מגורים באזור שפחות תואם את הצרכים שלכם - גם לכך יש משמעויות כלכליות בסוף, שתצטרכו לשאת בהן", היא אומרת.
אז לקנות או לא לקנות?
"במצב הנוכחי, כדאי לקנות היום כי ההערכה היא שמחירי הנדל"ן ימשיכו לעלות. מצד שני, כל שינוי במצב הביטחוני או הכלכלי עלול להשפיע פה, ולכן אני מציעה לעשות היטב שיעורי בית - לבדוק שאתם יכולים לעמוד בעלויות, להיערך ככל הניתן לתרחישים מאתגרים ברמה הפיננסית ולעשות את התהליך כולו עם אנשי מקצוע, כדי לוודא שאתם משלמים על הנכס שלכם בדיוק את הסכום שהוא שווה, ולא מעבר".

3 צפייה בגלריה
שכונת המדע
שכונת המדע
שכונת המדע ברחובות. הכי יקרה
(צילום: אבי מועלם)

המחירון - כמה תעלה לכם דירת 4 חדרים?


שכונת המדע - 3 מיליון שקלים
רחובות הצעירה ־ 2.6 מיליון שקלים
רחובות ההולנדית - 2.6 מיליון שקלים
חצרות המושבה - 2.5 מיליון שקלים
שרונה - 2.2 מיליון שקלים
מרכז העיר - 2.8 מיליון שקלים
רחובות החדשה - 2.6 מיליון שקלים