לאחר שהצעתה של חברת המועצה איטל בציר-אלשיך בנושא הסעות לחוף הים בשבת הורדה מסדר היום במועצת העיר, הצטרפה בציר-אלשיך לשירות הסעות חינמי בשבת, והחל משבת הקרובה יוכלו תושבי רחובות להגיע לחוף ראשון בהסעה שתעצור בכמה תחנות ברחובות וראשון לציון.
2 צפייה בגלריה
"שבוס". מיניבוס הסעות בשבת
"שבוס". מיניבוס הסעות בשבת
"שבוס". מיניבוס הסעות בשבת
(צילום: מיה גרין)
בישיבת המועצה שהתקיימה ב-30 ביולי, הודיע ראש העירייה רחמים מלול כי הוא מוריד מסדר יום את הצעתה של בציר-אלשיךבנושא תחבורה עירונית בסוף השבוע. זאת חרף העובדה שסגני ראש העירייה מטעם הגוש הליברלי הודיעו לפני הישיבה כי יתאחדו סביב ההצעה של בציר-אלשיך ויתמכו בה.
בהמשך יזמה חברת המועצה שיתוף פעולה עם ״שבוס״, מיזם תחבורתי פרטי, הפועל במספר ערים בסופי שבוע במטרה להפעיל תחבורה ציבורית כבר בשבת הקרובה, 12 באוגוסט, חינם מרחובות עד ל״יס פלאנט״ וחוף הים בראשון לציון.
המיניבוס (עד 20 נוסעים) ייצא לכיוון הים פעם בשעתיים, מהשעה 9:00 ועד 16:00 (חזור מראשון לציון). ניתן להתעדכן בנושא בקבוצת ווטסאפ.
ישי פולבמכר, מנכ״ל ״שבוס״: ״אנחנו מברכים את רחובות, ואת חברת המועצה איטל בציר-אלשיך, שבחרה להצטרף למיזם של 'שבוס'- תחבורה חברתית בשבת. תחבורה בשבת היא לא פריווילגיה, היא זכות יסוד של הציבור החופשי במדינת ישראל. אנחנו קוראים לרשויות מקומיות נוספות להצטרף למיזם, ולממשלת ישראל לאפשר לכל אחד ואחת במדינת להתנהל בשבת על פי צו מצפונו״.

2 צפייה בגלריה
בציר אלשיך
בציר אלשיך
בציר אלשיך
(צילום: גל חרמוני)

מסלול התחנות הלוך מרחובות לראשון לציון: רח׳ הרצל (סמי בורקס); הרצל פינת הנשיא הראשון; המדע/אחוזות הנשיא (יוספזון 6); רחובות ההולנדית – הר הצופים; מתחם יס פלאנט; חוף הים ראשון לציון שד׳ רחבעם זאבי.
מסלול התחנות חזור מחוף הים בראשון לציון לרחובות: חוף הים - שד׳ רחבעם זאבי; יס פלאנט; רחובות ההולנדית – הר הצופים/הר הנגב; המדע/אחוזות הנשיא/יעקב ברמן; הרב הרצוג- מול בית ספר בכור לוי; הרצל – סמי בורקס.
ניתן להתעדכן במסלול ובזמני ההסעה באפליקציית Moovit.

קראו גם:

בציר-אלשיך: ״הגיע הזמן שבעיר שלנו לא יגבילו בשבת את חופש התנועה עבור הציבור החילוני והמסורתי, את החופש לנגישות תחבורתית, וגם לא את החופש לבחור בתחבורה ציבורית על פני רכב פרטי לטובת הסביבה".
בציר-אלשיך מונה קהלים נוספים בעיר שיש להתחשב בהם ועבורם תחבורה ציבורית בשבת הוא צורך בסיסי: "משפחות שאינן יכולות להרשות לעצמן להחזיק רכב פרטי, בני נוער, בני הגיל השלישי, בעלי מוגבלויות ואנשים בלי רישיון נהיגה שתלויים באחרים".
"כרגע מדובר בפיילוט עד סוף אוגוסט. כדי להבטיח את המשכו יידרש הציבור לסייע במימון המונים. אני בטוחה שהתושבים יתמכו במיזם, יצביעו ברגליים ובידיים למען עיר חופשית יותר".