הורים לילדים בגני החינוך המיוחד בעיר זועמים, לטענתם בכל השנה האחרונה לא היה סל תרבות והילדים לא יצאו לאירועים ואם לא די בכך, בחלק מגני הילדים המיוחדים לא היו חוגים ברוב השנה. רק לאחר פסח היו גנים שקיבלו חוג אחד והיו כאלה שנלחמו על מנת לקבל חוג שני, כפי שמגיע לכל ילד בעיר.
1 צפייה בגלריה
"למה צריך להילחם כדי לקבל את מה שמגיע לנו?"
"למה צריך להילחם כדי לקבל את מה שמגיע לנו?"
"למה צריך להילחם כדי לקבל את מה שמגיע לנו?"
(אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
"מבחינת טיפולים פרא רפואיים וצוותים רואים שרחובות עושה מאמצים בנושא, אבל בעוד שבחינוך הרגיל הכול מובן מבחינת התשלומים, בחינוך המיוחד שום דבר לא ברור", מספרת אם לילד בחינוך המיוחד בעיר. לדבריה, ההורים לא קיבלו הנחיה ברורה לגבי התשלומים לגנים, קיבלו הודעות סותרות בדבר מה יש לשלם ומה לא, ולאחרונה ההורים הבינו שלאורך כל השנה לא הופעל סל תרבות בגנים. בנוסף, עקב מחסור בכוח אדם, ישנם גנים שיום הלימודים נגמר מוקדם יותר לפחות פעם-פעמיים בחודש בגלל מצוקת כוח אדם.
"דיברנו עם יו"ר הגנים בחינוך המיוחד, הם מעבירים לעירייה, העירייה שולחת אותנו לגננות והן אומרות שאין להן מידע, יש קצר בתקשורת", היא אומרת. לדבריה הורים רבים מתוסכלים ופונים באופן ישיר לממונים בעירייה על מנת לקבל מענה.
"התחושה היא שאנחנו צריכים להילחם בעירייה כדי שדברים יזוזו", אומרת האם, "הם קודם כל מטפלים בחינוך הרגיל, ובחינוך המיוחד עד שלא שואלים ומתעקשים דברים לא זזים".
לדבריה נאמר להם שהתקציב עבור החוגים הועבר לחוויות אבל לחוויות אין מפעילים, "למה הכול צריך להיות במלחמה? מה הבעיה לתת להם את מה שנותנים לכל השאר? לא צריכה להיות בעיה להוציא אותם לקטיף או להביא להם הצגה, בדיוק כמו בחינוך הרגיל.
"להיות הורה לילד בחינוך מיוחד זה גם ככה קשה, אנחנו נלחמים בבית על כל שלב התפתחותי, על כל צעד וכל מילה שהילד יגיד. מתווכים כל סיטואציה, תהליכים לוקחים המון זמן בילדים מיוחדים. ההתמודדות היומיומית שלנו קשה מנשוא, למה אנחנו צריכים גם להילחם בעירייה על מנת לקבל את מה שמגיע לנו? אנחנו ההורים של החינוך המיוחד מותשים, למה העירייה לא מקלה עלינו?"
מהעירייה נמסר: עיריית רחובות מימנה השנה באופן מלא את כל פעילויות התל"ן בגני הילדים, וילדי הגנים קיבלו חוגים בהתאם לבחירת הגננת. באשר לסל התרבות, לצערנו שיעור תשלומי ההורים לא הגיע לסף של 90% שסוכם. בשנים עברו העירייה ביקשה לאחד את הגנים עם גנים ששילמו, לטובת הילדים. השנה בשל ההנחיה שלא לאחד את גני החינוך המיוחד עקב הסיכון לחלות בקורונה, לא ניתן היה לעשות כן".