תושבת רחובות שמתגוררת לבדה ולא נמצאת בקשר עם משפחתה מספרת שבשנים האחרונות היא חווה קושי גדול בתפקוד היום־יומי אך היא לא מצליחה למצוא מסגרת בה תוכל להשתלב כי מציעים לה מסגרות של תשושי נפש. "אני משותקת בחצי הגוף וכמו שאפשר לשמוע אין לי בעיה אחרת, הציעו לי הוסטל כי קשה לי להסתדר לבד ואני רוצה הוסטל, אבל כשהגעתי לשם הבנתי שהגעתי למקום שלא מתאים לי", היא מספרת על מעבר להוסטל לתשושי נפש באיזור ירושלים.
1 צפייה בגלריה
"מה אם יקרה לי משהו בבית ואצטרך עזרה?"
"מה אם יקרה לי משהו בבית ואצטרך עזרה?"
"מה אם יקרה לי משהו בבית ואצטרך עזרה?"
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
"אני צריכה הוסטל לאנשים עם נכויות פיזיות, כאן באיזור המרכז, כי אני מטופלת בבית חולים תל השומר ואין לי שום עזרה מהמשפחה, אני לבד". היא בשנות ה־50 לחייה, משותקת בחצי גוף. בעבר שכן היה עוזר לה בבניין, אך הוא עזב והיא נותרה לבדה. "זה קשה, אין לי עזרה, אני מקבלת קצבה מביטוח לאומי ואני חיה עליה. המסגרת היחידה שיכולה להתאים לי היא של הוסטל, שם אני יכולה לקבל עזרה בצורכי היום־יום", היא מספרת.
"אני פונה לעובדות הסוציאליות של העירייה ולא מקבלת מענה, כבר תקופה שאני שולחת מכתבים ומנסה לצלצל ולא מתייחסים אליי. אם יקרה לי משהו בבית ואצטרך עזרה? כבר כמה פעמים נפלתי וזחלתי לכניסה ובדרך לא דרך פתחתי את הדלת של הבית כדי לבקש עזרה. אני רוצה הוסטל שמתאים למצב שלי".
מהעירייה נמסר: "המקרה מוכר לעובדות הסוציאליות של המחלקה לשיקום נכויות והן עומדות בקשר הדוק עם הפונה. יש לציין כי הוצעו לפונה בעבר מספר אפשרויות מגורים שונות, בהן האפשרות לקבל תמיכה וסיוע בבית, אפשרות אותה היא דחתה. כל ההחלטות על מקום מגורים נעשו בדיון מקצועי בו השתתפו הפונה ונציג מטעמה. העובדות הסוציאליות של האגף לשירותים חברתיים ממשיכות לענות לפניותיה ולנסות לעזור".
ממשרד הרווחה לא התקבלה תגובה.