אבל גדול בשכונת פג'ה בפתח תקוה בעקבות מותם של טוב ראי (3) והללי (6) מעודד, נכדיהם של תושבי השכונה רפי ואהובה מעודד. התאונה כזכור אירעה ביום שישי בצהריים בצומת עופרים כשהרכב בו נסעו בני משפחת מעודד, שרק בשבוע שעבר עברו מרחובות ליישוב ברוכין, התנגש ברכב פלסטינאי שביצע פניית פרסה במקום אסור.
3 צפייה בגלריה
אהובה ורפי בביתם בפתח תקוה
אהובה ורפי בביתם בפתח תקוה
אהובה ורפי בביתם בפתח תקוה
(צילום: רענן בן צור, מתוך אתר ynet)
כתוצאה מהתאונה מותו של טוב ראי נקבע במקום, ואמש נפטרה מפצעיה אחותו הללי בבית החולים בילינסון. אם המשפחה הודיה, נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים תל השומר. אב המשפחה יניב, עבר אתמול ניתוח בבית החולים בילינסון והיום נמסר כי מצבו "יציב, מונשם ומורדם במחלקת התאוששות".
הלווייתם העצובה של שני הילדים התקיימה אתמול (מוצ"ש) בבית העלמין ברחובות.
בשיחה עם ynet הבוקר, סיפרה אהובה: "דפקו לי בדלת שוטרים, שוטר ועוד שוטר עם בגדים אזרחיים ושאלו מי זאת אהובה. שאלתי אם עשיתי משהו. קראנו לרפאל, הוא בא, הודיעו לנו. זו גזירה. זה אסון...התפלאתי למה לא התקשר להגיד לי שבת שלום, בדרך כלל הוא מתקשר".
3 צפייה בגלריה
יניב והודיה עם שני ילדיהם
יניב והודיה עם שני ילדיהם
יניב והודיה עם שני ילדיהם
(צילום: מהפייסבוק, מתוך אתר ynet)
אהובה הוסיפה: "הנכדים שלי מטופחים, חכמים, מתוקים כאלה. אני אוהבת אותם, כל כך אוהבת אותם. שמחנו בהם כל כך. האבא והאמא מטפחים אותם, לא מוסרים אותם לאף אחד, נהנים מהם מכל רגע. מחנכים אותם כל כך יפה, ביד עדינה, בלשון רכה. הוא לוקח אותם לטיולים, משחק איתם, מלמד אותם. ממש ילדים חכמים, נקיים, מסודרים, חמודים. לא ילדים פראיים. משפחת אצילים ממש". לדבריה ההורים המאושפזים במצב קשה עדיין לא התבשרו על מות ילדיהם".
האב יניב, שגדל בפתח תקוה, למד בישיבה התיכונית בנחלים ולאחר מכן המשיך לישיבת ההסדר באלון מורה, שם גם התגורר. בהמשך התגורר עם אשתו ברחובות ולפני ימים ספורים כאמור עברו ליישוב ברוכים שבשומרון.
חברו של יניב, צחי קליין, שגדל אף הוא בפתח תקוה ולמד איתו בישיבת אלון מורה סיפר: "הייתה אצלנו שבת שמחה מאוד ולאחר צאתה הדלקנו נרות חנוכה. כשפתחתי את הנייד ראיתי בקבוצה של בוגרי הישיבה את ההודעה על האסון הנורא ומאז לא הצלחתי לתפקד. התחלתי להתפלל לרפואתו של יניב ושל בני משפחתו. אני עדיין מפורק ולא חזרתי לעצמי בכלל.
"יניב הוא אדם מלא שמחת חיים, שעושה המון אבל בשקט מבלי רצון להתפרסם ופועל הרבה מאחורי הקלעים. תמיד יודע לעשות את הדבר הנכון בזמן הנכון. התכונה הכי חזקה אצלו זו האמת, אדם אמיתי, עוצמתי, פועל בצורה ישרה, ועל פי אידיאולוגיה וערכים ההשקעה שלו בתורה הייתה משהו שאי אפשר לתאר. אני מאמין בעזרת השם שגם הוא וגם הודיה אשתו ייצאו מזה".
3 צפייה בגלריה
יניב והודיה
יניב והודיה
יניב והודיה
(צילום: מהפייסבוק, מתוך אתר ynet)
קליין שמתגורר אף הוא בשומרון אומר כי "הנהיגה של הפלסטינאים בכבישים הללו היא פרועה ולא אוכפים אותה. יש פה סכנה גדולה בכל הכבישים באזור, רכבים עוקפים קו הפרדה רצוף ומסכנים את החיים שלנו מדי יום".
קראו גם:
גם ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, התייחס לתאונה וכתב בדף הפייסבוק שלו : "בערב שבת ארעה לצערינו תאונה קטלנית בצומת עופרים בבנימין אשר גבתה את חייהם של שני הילדים הרכים, האחים, טוב ראי והללי ממשפחת מעודד. הוריהם - הודיה ויניב מאושפזים במצב קשה.
"בשם תושבי העיר, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת מעודד, להורים של יניב - תושבי העיר, ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת יניב והודיה. אנחנו איתכם באבלכם הכבד ועיריית פתח תקוה תסייע בכל היבט שיידרש".