שנה שבה לקחנו פיקוד

"ללא ספק ההתמודדות עם נגיף הקורונה הפכה לאתגר הגדול של השנה. המאבק לשמור על שיעור תחלואה נמוך בעיר חיה ונושמת, תוך שמירה על המרקם העסקי והמשך מתן שירותים לתושבים ופיתוח העיר. הכי כאבה לי הפגיעה בעסקים המקומיים והפסקת אירועי התרבות והפסטיבלים.
1 צפייה בגלריה
רחמים מלול
רחמים מלול
רחמים מלול
(צילום: רמי זרנגר)
קראו גם:
"הייתי מהראשונים שקראו למדינה להעביר לנו סמכויות. הרשות המקומית נוגעת באזרחים בכל התחומים - הסברה, אכיפה, רווחה ואפילו בריאות. כל החלטה צריכה להיות מותאמת בצורה מקומית לפי המצב ברשות המקומית במשתנים שונים. רק השבוע דאגנו לפתיחת מרכז חיסונים בעיר של הקופות. אם לא היינו מפעילים לחצים היו שולחים את התושבים שלנו למודיעין וראשון לציון".

החזקנו מעמד למרות הכל

"הובלנו מאבק בגל הראשון לביצוע בדיקות במערכת החינוך ולביצוע בדיקות מדגמיות, ולימים אחרי מספר חודשים אימצו את ההמלצה שלנו כי הגיעו למסקנה שזה הדבר הנכון לעשות. לשמחתי רחובות נבחרה לפיילוט מטושים בבתי הספר וזה עובד מצוין, וייתכן שאפילו יורחב. יש לנו גם מתשאלים משלנו, במימון העירייה, שעושים את החקירה האפידמיולוגית, וכך אנחנו מנסים לקטוע את שרשרת ההדבקה. היה מקרה נדיר שגילו 60 מגעים למאומת אחד, תארי לעצמך איזו הדבקה המונית היתה יכולה להיות.
"בנוסף, אנחנו מנהלים קמפיין רחב היקף, הקמנו מתחם גדול בקריית משה בו הקופות מבצעות את החיסונים, אנחנו העיר היחידה שהקימה קבינט קורונה שכולל את מיטב המומחים הרפואיים בארץ שהם תושבי העיר: פרופ' ציון חגי, פרופ' חגי לוין, פרופ' אורן צמחוני, באמת יש לנו משאב אנושי נהדר. אנו מתכנסים איתם כל שבוע, יחד עם הצוותים שלנו, מקבלים דיווחים, מתייעצים ומקבלים החלטות.
"רחובות בניגוד לערים רבות אחרות לא הגיעה אל הכתום ונשארה צהובה. זה עדיין לא אידיאלי אך אני מקווה שנחזור בהקדם לירוק. מצד שני יש תושבים אשר אינם מקפידים על ההנחיות בכל הקשור למסכות במרחב הציבורי, אירועים ושמירת מרחק, ולשם כך אנו משקיעים באכיפה. הן בטיפול מיידי ובלתי מתפשר בפניות ודיווחים על הפרות והן בסיורים וביקורת יזומה שאנו עושים. פתחנו את הקו האדום במוקד העירוני לדיווחים על הפרות ואפשר להתקשר אליו ישירות או כרגיל למוקד העירוני.
"לא הפסקנו לרגע בחתירה המתמשכת לפיתוח העיר, פרויקטים וטיפוח מתמיד שלה. העניין הוא לנצל את התקופה הזו על מנת לקדם דברים ולמנף את המצב"
"כשהשוק היה סגור הסוחרים פה התדפקו על הדלת שלי וביקשו שניתן להם לפתוח, אז באמת עזרנו להם. שמנו להם סדרנים, שמנו אדם שיבדוק חום כשנכנסים, ספרנו כמה אנשים יש במתחם. אף אחד לא משפה אותנו על זה אבל אנחנו מרגישים אחריות ציבורית כדי שהעיר שלנו תשמור על הצבע שלה. עובדה שכמעט הגענו לכתום, כמעט, אבל ברוך השם באמצעות הרבה צעדים שנקטנו, הצלחנו להפחית את זה.
"לצערי הרב הקורונה ביטלה את אפשרות קבלת הקהל בעירייה וצר לי שיש תושבים שנפגעים מכך. אני יורד לכניסה של העירייה ומנסה לפתור בעיות מול הפקידות, אלה דברים שלא היינו רגילים אליהם, אבל ההיגיון הבריא והלב הרחום אומר שצריך לנסות לעזור לתושבים, קל וחומר אלה שאין להם את האמצעים הדיגיטליים, במיוחד האוכלוסייה המבוגרת".

וזה מה שמחכה לנו בשנה הבאה

"לא הפסקנו לרגע בחתירה המתמשכת לפיתוח העיר, פרויקטים וטיפוח מתמיד שלה. העניין הוא לנצל את התקופה הזו על מנת לקדם דברים ולמנף את המצב. כך למשל אנחנו עושים בכל הקשור לפרויקט 'מהיר לעיר' של נתיב התחבורה הציבורית. גם בתקופות הקורונה המשכנו לקדם את ההתחדשות העירונית, את הבנייה הציבורית ואת תהליכי הבנייה הפרטיים ליזמים ותושבים, את התהליכים לקידום העיר ואת הקמת הגנים, הפארקים, חידוש התשתיות וכל פרויקט אפשרי. זכינו השנה בפרס חינוך מחוזי ואנחנו מועמדים רציניים לפרס הארצי, עשינו השנה את מהפכת המיחזור. במקביל, נמשיך להפעיל את המערך שהקמנו על מנת לעודד את החיסונים, זו משאת נפש, זו מטרת העל שלנו היום כי זה מה שעתיד לעצור בעזרת השם את המגיפה, ואני יודע שברחובות אנשים נוהרים לחיסונים, אנחנו מוכנים להעמיד לרשות הקופות הכל".

ולסיום, משהו אישי

"מה הדבר הראשון שאעשה אחרי שהקורונה תיעלם מחיינו? אירוע תרבות המוני! אני רוצה לפגוש את התושבים פנים מול פנים. אני רוצה להגיע לשם עם המשפחה, הילדים והנכדים ולפגוש את כולם ללא חשש".

היעדים ל־2021:

  • פרויקט מהיר לעיר
  • השלמת מהפכת המיחזור
  • המשך ההתחדשות העירונית
  • חידוש תשתיות