בקשה יוצאת דופן לצו הרחקה הוגשה השבוע בבית המשפט ברחובות ואושרה על ידי השופטת רנה הירש, זאת לאחר שתושב רחובות טען שהוא מוטרד על ידי רב מוכר מאיזור בני ברק, רק כיוון שהרב חושב שהוא מנהל קשר אסור עם בתו הנשואה.
1 צפייה בגלריה
סולק מהכולל
סולק מהכולל
סולק מהכולל
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
מבקש הצו הוא צעיר בן 29, תושב איזור רחובות הלומד בכולל ועובד בתלמוד תורה בבני ברק. על פי הבקשה לצו, הכיר הצעיר במסגרת עבודותו צעירה אחרת, בתו של רב בעל השפעה בבני ברק, והשניים יצרו קשר כחברים לעבודה בלבד.
עם זאת, כך נטען בבקשה לצו, הרב המוכר משוכנע כי השניים מנהלים קשר רומנטי אסור, ועל אף הכחשתו הנמרצת של הצעיר, שטוען כי קשר כזה אינו קיים, הרב לא השתכנע.
בבקשה לצו נטען, כי כדי להפסיק את הקשר הרומנטי כביכול בו חשד הרב, הוא שלח אלמונים שהתקשרו לטלפון הנייד של הצעיר ואיימו לפגוע בו. בנוסף, נטען בבקשה לצו, כי כמה מבני משפחתה של האישה הגיעו לכולל בו הוא לומד ותקפו אותו.
הצעיר הגיש תלונות במשטרה בעקבות המקרים אך לטענתו הרב המשיך לנסות לפגוע בו באובססיביות.
על פי הבקשה, שני ארגונים אליהם פנה הרב שלחו מכתבים לכולל בו הוא לומד וביקשו לסלקו ממנו, ואף ביקשו לפטר אותו מתלמוד התורה. בשני המקרים, בסופו של דבר ניצח הרב כיוון שהצעיר אכן סולק מהכולל ופוטר מתלמוד התורה.
לפי הבקשה לצו הרב לא נח, וחילק בכל רחבי בני ברק עלונים נגד הצעיר, בהם כתב דברים בגנותו.
בדיון שנערך בין שני הצדדים השבוע בבית המשפט, אמר בא כוחו של הרב כי מדובר באדם שגם נואף וגם משקר בבית המשפט, וכי ישנן עשרות שיחות מטעם הצעיר לבתו של הרב בשעות לא שגרתיות, ונעשו פעולות מצדו של הרב כדי להפסיק זאת.
מנגד, הוציא עורך הדין של הצעיר שלוש שקיות גדולות עם עלונים רבים שכביכול חולקו בעיר, והקלטות שבהן נאמר לצעיר כי הוא הוא "יילקח חי לבית הקברות".
השופטת הירש פסקה כי צו הרחקה שניתן במעמד צד אחד כמה ימים קודם לכן יוארך למשך שלושה חודשים, ושניתן יהיה להאריכו עד לתקופה של שנתיים אם המקרים בגינם ניתן צו ההרחקה ימשיכו. השופטת הזהירה את הרב שיפסיק את מעשיו או שהוא עלול להיעצר אם תוגש שוב תלונה על מקרה דומה.