לפני חמש שנים נאלצו בבית כנסת ברחוב טשרניחובסקי ברחובות לחסום את הגישה לעזרת נשים שנבנתה בקומה העליונה, לאחר ששכנים התלוננו כי היא נבנתה ללא היתר. לאחרונה גילו התושבים כי המדרגות הוחזרו והקומה נפתחה מחדש לשימוש.
1 צפייה בגלריה
המדרגות החדשות שהוצבו
המדרגות החדשות שהוצבו
המדרגות החדשות שהוצבו
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"בזמנו פניתי במכתבים לכולם, למבקר המדינה ולרשם העמותות ולכל הגורמים בעירייה, אמרו שאי־אפשר לעשות הסדר תכנוני לקומה השנייה וניתנה הנחיה לסגור את הקומה, לחסום את הדלת ולהרוס את המדרגות", מספר תושב האיזור שהתריע לפני שנים על בניית הקומה ללא היתר. "הקומה לא נהרסה, פשוט הכשירו את השרץ בכך שסגרו את הקומה העליונה והרסו את גרם המדרגות".
לדברי התושב, בסוף יולי האחרון הוא עבר ליד המקום וגילה לתדהמתו שהחזירו את המדרגות ופתחו את הכניסה מחדש, "צילמתי את הדברים ופניתי לאגף הפיקוח על הבנייה, נגישות ומבנים מסוכנים ולתובעת העירונית שחזרה אלי באמצע אוגוסט עם תשובה שלפיה הפיקוח לא מוצא את האחראי. איך יכול להיות שלא מוצאים את האחראי? ".
מבדיקה שערכנו עולה כי באתר עיריית רחובות נמצא בית הכנסת ברשימת בתי התפילה של העיר, ובאתר המועצה הדתית ברחובות יש כתובת, טלפון ושם של גבאי שמנהל את בית הכנסת. "הם מעלימים עין, אוטוטו חגים וזו סכנת נפשות, יהיה פה אסון", אומר התושב. "אין שום הצדקה לתשובה של אגף הפיקוח שאינם יודעים מי האחראי, וזה מראה על זלזול בחוק, בחיי אדם ובהוראות מבקר המדינה ומשרד הפנים לסגור את המקום".
תגובת העירייה: "הנושא בטיפול. החלה חקירה, פקח היה במקום ונשלח מכתב התראה וזימון לחקירה של אחד מהמתפללים".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות רחובות