אופירה רחמילוב, בת 14 מחדרה אובחנה כבר בגיל שנתיים וחצי כסובלת ממערכת חיסונית נמוכה. לאורך השנים היא חוותה אשפוזים קצרים בעקבות דלקות ריאה, אבל בשנה האחרונה מצבה החמיר. "חייתי כל השנים רגיל, אבל בשנה האחרונה המצב החמיר. היה לי חיידק באגן ובריאות שהיה ממש קשה. עברתי ניתוח להוצאת החיידק", היא מספרת. "לבסוף, החליטו הרופאים שאני צריכה לעבור השתלת מח עצם. לפני ההשתלה, כדי להוריד את המערכת החיסונית, קיבלתי טיפולים כימותרפיים".
1 צפייה בגלריה
אופירה לאחר תרומת השיער
אופירה לאחר תרומת השיער
אופירה לאחר תרומת השיער
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם:
אופירה ידעה שהטיפולים הכימותרפיים שהיא מקבלת יגרמו לנשירת השיער שלה: "רציתי להימנע מהטראומה של להתעורר בבוקר והשיער מתחיל לנשור. פתאום אבא שלי הציע שאתרום את השיער", היא אומרת. "הבנתי שככה אני יכולה לעזור למישהי והשיער לא ילך לפח". יום לפני תחילת הכימותרפיה, בחדר בית החולים, אמה אהובה, גזרה לה את הצמה לצורך תרומה ולאחר מכן אביה של אופירה גילח לה את השיער.
"זה היה רגע מאוד מרגש ואמוציונלי", נזכרת האם תוך כדי שהיא צופה בווידאו שצילמה מרגע הגזירה. "פנינו לעובדת הסוציאלית שלנו שחיברה אותנו לאלי בן זיקרי מעמותת פ.ל.א ותרמנו את השיער, מתוך מחשבה שהוא ישמש ליצירת פאות לנשים אחרות".
(צילום: באדיבות המשפחה)
אופירה עברה השתלת מח עצם לפני כשלושה חודשים, אבל בכלל לא היתה מעוניינת בפאה לעצמה. "הייתי כל הזמן בבית החולים, ובכלל לא רציתי פאה. רציתי להיות עם בנדנות וכובעים", היא אומרת. "אבל עכשיו שהשתחררתי, ואני רואה ומדברת עם חברות בזום ובשיחות וידאו, זה יותר כיף לי להיות עם פאה".
לפני כשבוע הגיעה אופירה מלווה באמה לבית המלאכה של עמותת "פ.ל.א – פאה לכל אישה" במרכז הרפואי קפלן, וקיבלה פאה המורכבת בין היתר, מהשיער המקורי שתרמה. "אנחנו משתדלים להתאים את הפאה שתהיה קרובה ככל הניתן לשיער המקורי שהיה לילדה או לאישה, ועושים תהליך של התאמת פאה ייחודית לכל אחת ואחד", מסביר אלי בן זיקרי, מייסד העמותה. "כל פאה מורכבת מתרומה של לפחות חמישה אנשים, ובמקרה הזה שיערה של אופירה שימש ליצירת הפאה שהיא בחרה בסופו של דבר".
כל העדכונים - חדשות רחובות