תושבת שכונת אושיות הוותיקה, רות זלוף, ופעילה בקבוצת המנהיגות הפועלת בשכונה, לקחה על עצמה לדאוג לאזרחים הוותיקים המתגוררים בה. במסגרת פעילותה הברוכה, היא נמצאת בקשר עם מספר תושבים, מתקשרת לשאול לשלומם ועוזרת להם במתן מענים שונים לקשיים שעולים, זאת במסגרת פרויקט "אמץ שכן" הפועל בעיר.
1 צפייה בגלריה
זלוף לצד המעקה שהותקן
זלוף לצד המעקה שהותקן
זלוף לצד המעקה שהותקן
(צילום פרטי)
קראו גם:
לאחרונה, במסגרת הקשר עם אישה ניצולת שואה, דאגה רות זלוף להחלפה של מעקה בסלון דירתה. לצורך המשימה אותר תקציב מהאגף לשירותים חברתיים בעיר וכן גויסה "מסגריית המרכז", שבעליה תושבי השכונה, לביצועי העבודה במחיר עלות.
"במסגרת הטלפונים שקיבלנו כדי לבדוק את מצב האזרחים הוותיקים, דיברתי עם אישה בת 92 אליה התחברתי מאוד", מספרת זלוף. "היא ביקשה שאבוא לבקר ובביקורי גיליתי שיש בדירה מעקה מאוד ישן ורקוב ויש צורך דחוף להחליפו מחמת סכנת נפשות, אמרתי לה שאבדוק ואמצא מישהו שיתקן. מצאתי רתך מדהים בשם תומר, תושב שכונת אושיות שהתנדב להכין את המעקה בתשלום סמלי. החיוך שהיה על פניה של האישה המבוגרת כשראתה את המעקה החדש היה שווה הכול. אני שמחה וגאה שיש אנשים שמתנדבים למען הקהילה והערבות ההדדית עדיין קיימת, משאב מאוד חשוב לקיום קהילה בריאה", היא מסכמת.
מי שליווה את ההליך היה העובד הסוציאלי הקהילתי ממחלקת משאבי הקהילה של האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, אברהם דסה. "נכנסתי לתפקיד לפני כחצי שנה, התחלתי לעבוד עם קבוצת המנהיגות בשכונה וראיתי קבוצה של אנשים שאכפת להם מהקהילה והשכונה שלהם. אושיות היא שכונה מקסימה שמייצגת את החברה הישראלית והדבר הכי מקסים בה שהשכונה הזו חיה ביחסי שכנות וחברות מאוד טובים", הוא מספר.
"רות זלוף היא דוגמה לאנשים שהחליטו לקחת אחריות על הקהילה שבה הם חיים ולשפר את איכות החיים שלהם. בהזדמנות זו אני קורא לכל תושב בשכונה שהיה רוצה לקחת חלק בקבוצת המנהיגות או זקוק לעזרה מאיתנו בכל נושא, לפנות בטלפון 08-9392711".