כמעט בין לילה הפכה קבוצת "מישהי ערה" בוואטסאפ, המוכרת בכל הארץ, לוויראלית בין נשות ונערות רחובות, שתומכות זו בזו ומסייעות בשעות הלילה לכולן להגיע הביתה בשלום.
1 צפייה בגלריה
טלפון נייד
טלפון נייד
ליווי וירטואלי או פיזי
(צילום: ShutterStock)
קראו גם:
הקבוצה, שנפתחה לפני כמה ימים, כבר התמלאה לחלוטין ונפתחו לה קבוצות בת. מטרתה: לספק תמיכה נשית לנשים הזקוקות לסיוע כשהן הולכות לבדן בשעות מאוחרות ולאפשר להן להגיע הביתה בבטחה, בין אם בשיחה תוך כדי הליכה, ובין אם בדאגה להביא באופן פיזי מישהי לביתה.
מי שעומדת מאחורי היוזמה היא יובל זוהר־לביא (19), תושבת קריית עקרון, בת שירות לאומי וקומונרית של "הנוער העובד והלומד" בקן של שכונת חבצלת ושכונת רחובות החדשה.
"אחותי שלחה לי הצעה להצטרף לקבוצת וואטסאפ כזו בבאר שבע. בגלל שאני קומונרית ברחובות חיפשתי אחת כזו גם כאן אבל לא היתה, אז אמרתי טוב, אני אפתח את הקבוצה", מספרת זוהר־לביא. "המטרה שלה להיות קבוצה שקטה, ואז כשמישהי מרגישה אי־נוחות או בסכנה, או לא בנוח, היא שולחת לשם הודעה, ושואלת מי ערה".
זוהר־לביא מספרת שהקבוצה הראשונה התמלאה במהרה, והשנייה התמלאה אחריה במהירות גם כן.
"לא ציפיתי להיענות הזו, זה הפתיע אותי. אחרי שהקבוצה התמלאה בנות התחילו לשלוח לי בפרטי שאלות אם אני פותחת עוד קבוצה".
קרו כבר מקרים בקבוצה או בקבוצות אחרות שאת מכירה שהסיוע עזר?
"ראיתי בקבוצה בבאר שבע שמישהי כתבה: 'מישהי ערה', והיו כמה בנות שהתקשרו אליה. קראתי את ההתכתבות אחרי כן. היא הלכה ברחוב ומישהי התקשרה ודיברה איתה עד שהיא הגיעה הביתה. גם ראיתי דבר כזה בקבוצה של קריית עקרון. אז אם את הולכת לבד ברחוב, אם את מרגישה מאוימת ואת צריכה מישהו שיעזור לך, זו מטרת הקבוצה".