"גדלתי במושב סתריה. ביחד עם אביב אהובי הקמנו משפחה מדהימה ברחובות ואנו מגדלים את עומר ושירה בני ה- 8 ואת צימוקי הפודל באהבה ובאושר גדול", מספרת הדס ניאגו, המתגוררת עם משפחתה בשכונת רחובות הצעירה.
1 צפייה בגלריה
הדס ניאגו ובתה
הדס ניאגו ובתה
הדס ניאגו ובתה
(צילום: לילך תווינה)
"לפני כ-8 שנים, קצת אחרי לידת התאומים, קרסו לראשונה הכליות שלי. לא קיבלתי "זמן פציעות" – מיד, ובמקביל להתמודדות עם הבשורה הקשה הזו, נאלצתי להתחיל באופן מיידי בטיפולי דיאליזה מתישים וכואבים כדי להישאר בחיים".
ניאגו מספרת על תקופה ארוכה ומייסרת. "תקופת הדיאליזה הייתה קשה מנשוא וכללה תלות במכונה שלוש פעמים בשבוע, ארבע שעות כל פעם ותופעות לוואי איומות. הגעתי לתת משקל, הייתי מרותקת למיטה, לא יכולתי להיות האימא שכה רציתי, חופשת הלידה שהייתה אמורה להיות מופלאה, הפכה לסבל וייסורים".
אחרי ארבעה חודשי סבל, תרמה לה אמה כליה, וחייה חזרו למסלולם.
"חזרתי מלאת מרץ לעבודה מסורה בבתי ספר, כמורה ומדריכה לילדים עם צרכים מיוחדים, טיילתי וראיתי עולם, אכלתי ושתיתי בהתלהבות וחזרתי להיות הדס - חיונית, מלאת אנרגיה ושמחה", היא מספרת בחיוך.
האושר לא האריך ימים. בשנה האחרונה החל גופה לדחות את הכליה שהושתלה בו, והמצב הלך והידרדר.
מה מצבך כיום?
ואני לקראת מצב של אי ספיקת כליות סופנית. המשמעות היא חזרה לדיאליזה, חזרה לאותו מצב שלפני שמונה שנים. לילדים שלי לא תהיה אימא מתפקדת. שוב החולשה האיומה, שוב תת משקל, שוב הגבלות איומות על האוכל והשתייה, שוב אני לא אני. אני הצל של עצמי. והפעם, שמונה שנים אחרי הקריסה הראשונה, ילדיי גדולים, בוגרים ונבונים, רואים את אימא חצי בן אדם, ומבינים שקשה ומפחיד".
רק תרומת כליה יכולה להציל את חייה. "כולנו כל כך רוצים להאמין שיהיה טוב, שזוהי בקשה ענקית, עצומה! אבל אי שם נמצא האיש או האישה שבזכות התרומה שלהם ישיבו לי את חיי ויצילו אותי מלחזור לתלות הבלתי נסבלת במכונה. אלו אינם חיים".
ניאגו מבקשת להדגיש שאינה זקוקה לתרומה כספית: "אני לא צריכה תרומות. אני צריכה אתכם, אנשים טובים, להגיע לכל מקום אפשרי במדינה כדי למצוא את התורם המתאים. סוג הדם הרצוי הוא o אך ניתן בהחלט לקבל סוגים אחרים ולעשות תרומה בהצלבה. התורם צריך להיות מעל גיל 23 ובריא".
רוצים לתרום וחוששים? ניאגו מזמינה אתכם לשוחח עם אמה, שתרמה לבתה כליה, ויכולה לספר ולסייע בכל תהליך ההשתלה.
לפרטים נוספים ניתן לפנות ישירות להדס ניאגו בטלפון 0542102434 או לעמותת 'מתנת חיים' בטלפון 02-5000755 או במייל: matnatc@gmail.com
"מלאכים על פני האדמה", כך קוראת ניאגו לכל מי שתורם כליה: "זו לגמרי מתנת חיים"