תושבי שכונת רחובות ההולנדית שוב סובלים מריחות חריפים בשעות הערב, ולמרות תלונות חוזרות ונשנות בנושא במשך שנים, לא נמצא לדבר פתרון.
1 צפייה בגלריה
שכונת רחובות ההולנדית
שכונת רחובות ההולנדית
שכונת רחובות ההולנדית
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
"אנחנו לא יודעים ממה זה נגרם", אומרת תושבת השכונה. "כבר כמה שנים שזה חוזר על עצמו כל כמה זמן, ועכשיו הריח פשוט לא עוזב".
תושב נוסף, שכבר התלונן בעבר על ריחות בלילות באיזור דרך גד פיינשטיין, טוען שמאז ועד עתה דבר לא השתנה. "רק לתקופות מסוימות היתה הפוגה, אבל יש בעיה באיזור הזה, וזה לא דישון. לא מדשנים כל השנה ובלילות. יש כאן משהו מורכב יותר וריח חריף לא טבעי. אני רק מקווה שיום אחד לא נתעורר כולנו בידיעה שאפשר היה למנוע נזקים בריאותיים, כי התרענו ואף אחד לא הקשיב לנו".
תושבים מדווחים כאמור על ריחות חריפים החל משנת 2017, אז הגיע המפגע גם לשכונת כפר גבירול.
מורים מבית ספר סמוך טענו שהם נאלצים לאוורר את הכיתות זמן רב בבקרים כדי להיפטר מהריחות, ולפני כשנה תושבים מכפר גבירול שגרים בבניינים הגבוהים דיווחו על ריחות חריפים בקומות הגבוהות.
וכך, למרות הדיווחים הרבים, ביקורות פתע, סיורים מטעם המשרד לאיכות הסביבה והבטחה כי הנושא ייבחן לעומק, הריחות עדיין שם.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "הסוגיה נמצאת בבדיקה של איגוד ערים לאיכות סביבה דרום יהודה, בתיאום ושיתוף פעולה עם עיריית רחובות ועם המשרד להגנת הסביבה. נציגי האיגוד נמצאים בקשר עם תושבים באזור הפונים בנושא, על מנת לקבל מידע על מאפייני המפגע, וכמו-כן מנחים אותם על אופן הדיווח, זאת במטרה להגיע לאיתור המקורות למפגע. דיווח התושבים בשילוב שיתוף הפעולה עם איגוד ערים דרום יהודה, יוביל לאיתור המפגעים והפסקתם".