תושב רחובות הובא לבית המשפט לאחר שבמשטרה ביקשו להאריך את מעצרו בגין חשד לסחר בסמים. בבית המשפט הציג סנגורו תמונה אחרת בפני השופטת. לדבריו, השוטרים ניתקו את החשמל בביתו והכו אותו עד זוב דם מול אשתו וילדיו.
1 צפייה בגלריה
החשוד הורחק למשך חודש מביתו
החשוד הורחק למשך חודש מביתו
מעצר
(צילום: shutterstock)
בבית המשפט השלום בראשון לציון התקיים השבוע דיון הארכת מעצר במסגרתו ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של תושב העיר רחובות בחמישה ימים בגין עבירות רבות, וביניהן אחזקת סם, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, תקיפת שוטר וסחר בסמים.
המעצר התרחש ביום רביעי שעבר בשעה 22:10. על פי פרוטוקול בקשת הארכת מעצר החשוד, אב לארבעה ילדים ונשוי, היה בביתו כשהחשמל בבית נכבה, רגע לאחר מכן נשמעו דפיקות בדלת ובחוץ היו שוטרים ללא מדים.
האיש המבוהל, שהותקף כמה חודשים קודם לכן, היה בטוח שבאים לתקוף אותו שוב, הוא חייג למשטרה וסירב לפתוח את הדלת. רק כמה דקות לאחר מכן כאשר אשתו הבינה שמדובר במשטרה, היא פתחה את הדלת. אז לטענת החשוד הוא הוכה על ידי השוטרים עד ששברו את אפו ואת אחת מצלעותיו, כל זאת מול אשתו וילדיו שהתעוררו מהמהומה.
בבית המשפט טענה המשטרה כי היה חשד לסחר בסמים, זאת על פי מידע מודיעיני. עם זאת לא נמצא כל ממצא שיכול להצביע על סחר בסמים, ובדירה נתפסו 8 גרם של חומר החשוד כסם.
"במקום לבקש סליחה מהחשוד שלא דבק בו רבב, מבקשים 5 ימים, אמר סנגורו של החשוד מהסנגוריה הציבורית, עו"ד אסף שלם. "נבקש להורות על שחרורו ללא כל תנאי כחלק מהעברת מסר למשטרת ישראל שככה בכל הכבוד הראוי לא צריך להתנהל", הוסיף.
השופטת, זהר דיבון סגל, מתחה ביקורת על כך שלמשטרה לא היו מצלמות גוף, ולגבי טענות החשוד לתקיפה על ידי השוטרים אמרה בהחלטתה כי על התיק לעבור למח"ש.
"לא ניתן להתעלם, גם לא בשלב זה, מהחבלות המשמעותיות שנגרמו לחשוד כתוצאה מכניסת השוטרים לביתו, מדובר בחשוד אשר הובהל באופן מידי לטיפול רפואי", כתבה בהחלטתה והוסיפה: "איני סבורה כי יש להותיר את החשוד במעצר על מנת שהתמונה תתברר, בפרט כאשר היחידי שנחבל באירוע באופן משמעותי הנו החשוד".
השופטת הורתה על שחרורו של החשוד בערבות עצמית, ערבות צד ג' ואיסור יצירת קשר עם המעורבים בפרשה.