המפקח הממונה על עבודת נשים במשרד העבודה והרווחה דחה את בקשת המתנ"ס בקריית עקרון לפטר מנהלת מעון הרה. טענות לפיהן יש ליקויים בתפקודה של מנהלת המעון, לא שיכנעו את המפקח, והוא הגיע למסקנה כי הרצון לפטרה קשור להיותה בהריון.
קראו גם:
1 צפייה בגלריה
אישה בהריון
אישה בהריון
ללא מכתב רשמי
(צילום המחשה: shutterstock)
לדברי עו"ד נחל אוזלבו, באת כוחה של העובדת, כחצי שעה לפני פגישה עם צוות המעון שבה היו אמורים להודיע על המשך עבודתה, מנהלת המתנ"ס הודיעה לעובדת כי הוחלט לסיים את העסקתה.
"עקב משבר הקורונה נותרו מנהלת המעון ובעלה, הורים לשלושה ילדים קטנים (ועוד אחד בדרך) ללא כל תשובות לגבי המשך עבודתה", מספרת עו"ד אוזלבו. "העובדת לא קיבלה שום מכתב רשמי שתוכל לעשות בו שימוש בביטוח לאומי: לא מכתב פיטורים, לא מכתב סיום העסקה, או לחלופין יציאה לחל"ת".
עורכת הדין התריעה בפני הנהלת המתנ"ס כי אי־אפשר לפטר את העובדת ללא שימוע וכי מכיוון שהעובדת בהריון, חובה לפנות למשרד העבודה והרווחה כדי לקבל אישור לפטרה. לאחר בחינת הדברים הבקשה נדחתה.
מהמתנ"ס נמסר: "עבודת מנהלת המעון לא היה לשביעות רצון הממונים. הדבר נאמר לה מספר פעמים ועוד טרם היוודע דבר הריונה הודענו לה על הליך לבחינת הפסקת העסקתה. בעקבות הודעת העובדת על הריונה פנה המתנ"ס ביוזמתו לממונה על העסקת נשים לקבלת היתר להמשך ההליך. המתנ"ס מקיים את הנחייתו של הממונה כחוק. העובדת עדיין מועסקת, אך בתפקיד אחר במערכת".