תושב האיזור הגיש לאחרונה תביעת רשלנות רפואית נגד בית חולים קפלן בסכום של יותר מ־2.5 מיליון שקלים, בה נטען כי בבית החולים לא איבחנו זיהום שממנו סבל, שגרם לבסוף לנזק בלבו ולנכות בשיעור של 40 אחוז.
2 צפייה בגלריה
בית חולים "קפלן
בית חולים "קפלן
בית חולים "קפלן
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
בתביעה, שהוגשה על ידי באי כוחו של התובע, נתי רון ממשרד עורכי הדין רון־פסטינגר, נטען כי התובע הגיע לקפלן בחודש מאי 2019 בגלל כאבי גב חזקים עם הקרנה לרגל שמאל. הוא שוחרר באותו יום למרות שבבדיקות מעבדה נרשמו מדדי דלקת מוגברים.
על פי כתב התביעה, כעבור ארבעה ימים הגיע התובע לבית החולים תל השומר, שם אובחן אצלו אבצס בעמוד השדרה. לטענתו, כתוצאה מהאיחור באבחון התהליך הזיהומי בגבו, נגרמו לו נזקים חמורים ובלתי הפיכים, שכן האיחור ואי־מתן טיפול אנטיביוטי גרמו לצורך בהחלפת מסתם בלב ושורה של נזקים קרדיולוגיים, הבאים לידי ביטוי בכמה מגבלות תפקודיות ופגיעה בחיי השגרה.
עוד נטען בתביעה, כי לפני המקרה עבד התובע לפרנסתו וניהל אורח חיים תקין עם משפחתו. לטענתו, בשל שיחרורו מקפלן, והניתוח שנאלץ לעבור, הוא סובל מבעיית נשימה במאמץ, מכאבים בחזה ומירידה כללית בתפקוד.
מומחה ברפואה פנימית וברפואה דחופה סיפק חוות דעת שצורפה לתביעה, בה הוא קבע כי התובע סבל מזיהום שלא אובחן בזמן והוסיף כי זיהום שמגיע מאבצס בעמוד השדרה יכול לגרום לזיהומים במקומות אחרים, ובכלל זה דלקת בפנים הלב.
הוא הוסיף וקבע כי אבחון וטיפול בזמן והתחלת טיפול אנטיביוטי היו מאפשרים למנוע בסבירות גבוהה את ניתוח החלפת המסתם ויתר הנזקים הקרדיולוגיים שאירעו בשל האיחור במתן הטיפול הנדרש. הוא קבע גם כי היתה חובה לאשפזו כבר באותו יום שבו הגיע לבית החולים, שכן נמצאו מדדים מוגברים לקיום דלקת או זיהום.
2 צפייה בגלריה
עו"ד רון
עו"ד רון
עו"ד רון
(צילום פרטי)
חוות הדעת של המומחה ושל מומחה קרדיולוגי נוסף קובעות כי התובע סבל מ־100 אחוזי נכות למשך תקופה של חצי שנה, 50 אחוזי נכות למשך חודש נוסף ו־40 אחוז לצמיתות בשל הנזקים שנגרמו לו בלב. נוכח זאת טוען התובע כי המחדלים והרשלנות של בית חולים קפלן הם שגרמו למצבו הקשה ולנכויות, ולכן הגיש את התביעה.
מבית החולים קפלן נמסר בתגובה: "מטעמי צנעת הפרט אין באפשרותנו להתייחס למקרה המדובר. בית החולים ילמד את התביעה ויגיב לטענות בבית המשפט".