ב-1 לינואר 2020 קיבל בית המשפט המחוזי את עתירת התושבים כנגד עיריית רחובות, אשר סגרה ללא הודעה את גינת הכלבים ברחוב גורדון בעיר. בית המשפט קבע כי העירייה פעלה בניגוד לחוק בסגירת הגינה, מבלי שנבחנו על ידה כלל העובדות ומבלי שניתנה למשתמשים בגינה אפשרות להתייחס לכוונת הסגירה. עוד קבע בית המשפט כי סגירת הגינה מבלי שתיפתח גינה במיקום חלופי מתאים אינה אפשרית. כמו כן, מצא בית המשפט לנכון אף לחייב את העירייה בהוצאות העותרים, בסך של 25,000 שקלים.
השבוע הגישה העירייה ערעור על ההחלטה לבית המשפט העליון, ובו טענה כי בית המשפט המחוזי שגה ונפלו טעויות בהחלטותיו, בין היתר משום שבית המשפט לא אפשר לשמוע את הדיירים המתגוררים בסמוך לגינה.
1 צפייה בגלריה
גינת הכלבים ברחוב גורדון
גינת הכלבים ברחוב גורדון
גינת הכלבים ברחוב גורדון
(צילום: אפרת גוטליב)
סערת גינת הכלבים ברחוב גורדון ברחובות פרצה לפני קרוב לשנה. זאת לאחר שבעלי הכלבים בשכונת היקב יצאו במחאה בעקבות החלטת העירייה על סגירת גינת הכלבים היחידה באזור, הממוקמת ברחוב גורדון. הגינה נסגרה בשל תלונות שכנים שטענו למפגע רעש וריח.
מאחר ושער הגינה נותר נעול ולא הוקמה גינה חלופית, בעלי הכלבים מצאו גינה אחרת לשחרר בה את כלביהם אך עמדו מול קנסות של פקחי העירייה והפתרון הזמני לא צלח. התושבים התארגנו, אספו כספים והגישו עתירה מנהלית כנגד העירייה. בינתיים הגינה נהרסה וכיום היא מהווה שטח ריק שאין להכניס אליו כלבים.
עו"ד נדב אפלבאום, המייצג את בעלי הכלבים אמר השבוע לאחר הגשת הערעור: "מדובר בערעור שכל כולו התעמרות בתושבים ובזבוז כספי ציבור. במקום לפנות לפתיחת גינת הכלבים והשקעת המשאבים ביצירת גינה שתשמש את השכונה, תוך צמצום הפגישה בשכנים למינימום, העירייה בחרה להגיש ערעור חסר טעם ותועלת כנגד החלטתו המנומקת והפשוטה של בית המשפט המחוזי".
"ערעור זה אינו אלא ניסיון נוסף של העירייה וראש העירייה להימנע מלתת לתושבי העיר רחובות את השירותים הנדרשים – גינת כלבים המיועדת לשירות הכלבים ובעליהם ולטובת הציבור כולו, וזאת באופן שרירותי, מבלי שנערכה כל בדיקה לעניין צרכי התושבים או בדיקת חלופות, ובניגוד מפורש להחלטת בית המשפט קמא. כתושבי רחובות, אנחנו מקווים שבית המשפט ידחה את הערעור בהקדם".