שרון איתן, תושבת רחובות, חלתה לפני שש שנים בסרטן והתבשרה אז כי נותרה לה שנה לחיות. היא החליטה שהיא רוצה ליהנות בשנה הזו ועד מהרה מצאה עצמה מקימה עמותה לנשים וגברים המתמודדים עם מחלת הסרטן, שגדלה מאז ומונה כיום 12 סניפים.
1 צפייה בגלריה
שרון איתן
שרון איתן
שרון איתן
(צילום: יערה דלגושן)
קראו גם:
איתן (54), אם לשניים, שחקנית, מחזאית, במאית, מרצה וסופרת, הינה דמות מוכרת בעיר בזכות עבודתה רבת השנים בבימת הנוער.
"באפריל 2014 גיליתי שיש לי סרטן, והחלטתי להפסיק לעבוד בגלל שנכנסתי לתהליך של כימותרפיה", היא נזכרת השבוע בראיון למיינט רחובות לרגל חודש המודעות לסרטן השד. "הרופאה שאבחנה אותי נתנה לי שנה לחיות. אמרתי לעצמי: 'איך אני רוצה שתיראה השנה האחרונה של חיי?'. האם אני רוצה לבכות שאני הולכת למות או שזו תהיה שנה כיפית?".
"יום אחד חברה שאלה מה אני עושה בבית החולים כשאני יושבת ומקבלת את התרופה לווריד. אמרתי שכלום, פשוט מחכה. אז היא אמרה שהיא תלמד אותי סריגת תכשיטים בחוטי מתכת, והזמנתי חברה נוספת שפגשתי בטיפולים ונפגשנו אצלי בבית. תמר לימדה אותנו ואז העליתי בפייסבוק פוסט עם תמונה ותודה לתמר על התמיכה בנשים שמתמודדות עם סרטן. הלכתי לישון צהריים וכשקמתי היו 80 תגובות, 40 מהן היו של נשים שאמרו שהן רוצות לתרום כל מיני סדנאות, ו־40 נוספות של נשים שרוצות גם לבוא לחוג שלי. ואמרתי: מה אני עושה עם זה?".
איתן החליטה לפעול. היא איגדה את הנשים שרצו את הסדנאות מול אלה שרצו לתת את הסדנאות, והמפגשים החלו להתקיים בביתה.
"חיפשתי מענה לעצמי ומצאתי קבוצת נשים שמחפשת את אותו הדבר, שרוצות משהו אחר חוץ מההתמודדות. זה תפס תאוצה וכבר לא היה לי מקום בבית".
אילן ג'רזי, מנהל בימת הנוער ואולם מופת ברחובות, העניק לפעילות את חלל הלובי של אולם מופת, ועד מהרה הארגון כבר קיבל את השם "שלובות".
לא עבר זמן רב ונשים מכל הארץ החלו להתקשר ולשאול מדוע אין סניפים נוספים. איתן, שהתמודדה ומתמודדת עד היום עם מחלת הסרטן, לא ידעה כיצד להתרחב לערים נוספות. ואז התקשרה אליה מעיין פורן־עשת ז"ל, שביקשה לפתוח סניף נוסף בבאר שבע.
איתן הכינה לה תוכנית עסקית והסניף השני של "שלובות" נפתח. למרבה הצער, פורן־עשת נפטרה זמן לא רב לאחר מכן.
הפעילות התרחבה וכיום ישנם 12 סניפים מאילת ועד הקריות, ובכל אחד מהם כמה עשרות מתמודדות עם המחלה. בסניף פתח תקוה גם גברים מגיעים למפגשים.
"אנחנו לא בוחנות את סוגי הסרטן", אומרת איתן. "כולם יכולים לבוא. לפני חודש וחצי הפכנו לעמותה בזכות שרון כהן. היא היום מנהלת 'שלובות' ואני יו"ר העמותה. יש אנשים שרוצים ליהנות, ולכן המטרה המכוונת היא לא ליצור שיח רפואי־פסיכולוגי, אלא לתת שעתיים וחצי של פאן - ציור, בישול, תנועה, סריגת תכשיטים, צילום ועוד".
חשבת שזה יגיע לממדים האלה?
"האמת שלא, ועד היום כשאני מבקרת בסניפים אני נדהמת מחדש, ולפעמים כשאני הולכת ברחוב מזהים אותי. אני בטיפולים, ועברו שש שנים וחצי. הן אומרות שאני מקור כוח עבורן, אבל הן מקור כוח עבורי".
כיום המפגשים נערכים בעמותה באמצעות הזום. איתן מזמינה כל מי שמתמודד עם מחלת הסרטן להצטרף לפעילות. ניתן למצוא עוד מידע בדף הפייסבוק "שלובות – חיבור חדש לחיים".