לפני כחודשיים נתגלתה מפרצת במוחה של הדר בן שדה ז"ל ועל אף כל הניסיונות להצילה היא נפטרה. בן שדה השאירה אחריה שלושה ילדים - נגה, אסיף ונדב ואת בעלה אביב שעימו הקימה וניהלה ספרייה לרווחת תושבי שכונת היקב.
2 צפייה בגלריה
טקס ההנצחה בספרייה. תמשיך לשרת את התושבים
טקס ההנצחה בספרייה. תמשיך לשרת את התושבים
טקס ההנצחה בספרייה. תמשיך לשרת את התושבים
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"הפעילות של הדר נקטעה לנו בהפתעה גדולה, בקושי שבוע היה לנו כדי להכיל את המצב מרגע גילוי המפרצת ועד שהיא נפטרה", מספר בן זוגה אביב.
בן שדה ז"ל היתה פעילה בעשייה קהילתית ענפה בעיר רחובות. היא התנדבה במשך שנים בעמותת "אם לאם" וריכזה את קבוצת הסיוע לעסקים המקומיים ב"מרכזים לצדק חברתי" בעיר. הספרייה היתה אחת מהיוזמות הקהילתיות האהובות עליה, בגלל האהבה האדירה שלה לספרים ולמילה הכתובה.
"היא קראה אולי 300 ספרים בשנה וכתבה בלוג טיולים, והספרות היתה קרובה ללבה, היא השתתפה בפורומים והייתה בקשר מול חבר המועצה שאול צגהון להקמת ספריות נוספות", מספר אביב שממשיך להפעיל את הספרייה שמשרתת את תושבות ותושבי שכונת היקב, מילדים ועד קשישים, ומאפשרת שיתוף ספרים קהילתי.
2 צפייה בגלריה
הדר בן שדה ז"ל
הדר בן שדה ז"ל
הדר בן שדה ז"ל
(צילום: פרטי)
"היינו רוצים שפרויקט מסוג כזה, שהעירייה בזמנו הובילה, יקום לתחייה ויהיה נוכח בכל רחבי העיר. הדר כבר לא תוכל לקדם את זה לצערי, אך פרי יצירתה ופועלה מהווה דוגמה להמשך הקמת הספריות בשכונות בפרט ולעשייה למען הקהילה, בכלל".
בטקס שהתקיים ביום חמישי האחרון ליד הספרייה הקהילתית נכחו בני משפחתה, חבריה ושותפיה של הדר לעשייה.
אחד הרגעים המרגשים היו כאשר אביה של הדר, יוסי חיימסון, הגיע לראשונה לראות את הספרייה. את האב יוסי ליוו חבריו ממושב באר טוביה, אשר הכירו את הדר עוד מילדותה. "אבא שלה גר בבית אבות. שאלתי אותו אם הוא יודע שהדר הובילה הקמת ספרייה והוא אמר שלא, הם היו נצורים בגלל הקורונה. אז הבאנו אותו ואת החברים שלו ועשינו אירוע מכובד".
אביב מספר שהבית שלהם מלא בספרים, ובכל שבוע הם מוסיפים לספרייה בין 50 ל־70 כותרים, ובכולם מטביעה ילדת השכנים חותמת של הדר, "זה מכובד ותורם להחזרת הספרים", הוא מציין ומוסיף שכל מי שמוצא לנכון להביא להם ספרים, זהו הזמן והמקום לכך".