משפחת ויין - "תסתכלו על הסביבה"

מי אנחנו: משה, יועץ מנכ"ל משרד החקלאות, רונית, חשבת של רשת חינוך 'דעת', הלל (7), שירה (5), אמיתי (3), גלעד, בן שנה וחצי. גרים בשכונת שרונה ברחובות. רונית במקור מראשון לציון ומשה במקור מפתח תקוה. גרים ברחובות עשר שנים. "אפשר להגיד שאנחנו רחובותיים", הם אומרים.
4 צפייה בגלריה
משפחת ויין
משפחת ויין
משפחת ויין
(צילום: אבי מועלם)
מה מייחד אותנו: "שאנחנו שמחים. משפחה שטוב לה".
מה אוהבים לעשות בעיר: "להסתובב. להיות בפארקים, לצאת לאכול בפיצה סמיילי. אוהבים לטייל במכון ויצמן, יש שם את בית הקפה ובימי שישי אנחנו הולכים לשם, קונים קפה ויושבים בדשא עם הילדים. מה שמאפיין את רחובות זו הפשטות הטובה של האנשים. נניח אתה יוצא עם הילדים לגינה ואף אחד לא מחפש במה אתה עובד ואיזה מותגים יש על הילדים. הסטטוס הוא האם אתה טוב או לא, וזה מה שחשוב בחיים, וזה המקום האידיאלי לגדל בו את הילדים".
מה אוהבים לאכול יחד כמשפחה: "כמו כל משפחה עם ילדים, ארוחות הערב אצלנו פשוטות: ירקות, חביתה, לחם, אבל פעמיים בשבוע בערך יש לנו ימי פינוק, פנקייקים, פיצה, דברים מיוחדים יותר".
מסר חשוב: "תסתכלו על הסביבה. זה ערך שאנחנו מאוד דוגלים בו. השכן שלכם, הילד בכיתה שלא משחקים איתו, תהיו חברים. תסתכלו על כל בן אדם כבן אדם ותגלו את העוצמות הטמונות בו, כי יש לנו מה ללמוד מכל אחד, ורק אז אנחנו נהיה טובים יותר באמת".
משפחת מזרחי - "ילדים זה שמחה"
מי אנחנו: אלי, מנהל הקרן הפילנתרופית 'יעקב ולאה', רנה, גרפיקאית עצמאית ומנהלת חשבונות בחברת נדל"ן, נווה אליה (13.5), תהילה (11), עדי (8.5), תפארת (6), אחינועם (3.5), אביגיל (שנה).
4 צפייה בגלריה
משפחת מזרחי
משפחת מזרחי
משפחת מזרחי
(צילום: אבי מועלם)
מה אוהבים לעשות ביחד: "חופשות משפחתיות בארץ. בבתי מלון בעיקר. בחופשה האחרונה היינו באילת בחנוכה. יש לנו קבוצת חברים מובהקת של שש משפחות ואנחנו יוצאים אחת לשנה לחופשת "פ.א.ר ש.מ.ח". אלה ראשי תיבות של המשפחות שיוצאות יחד לחופשה שנתית. חופשת צימרים משפחתית, כבר שבע שנים שאנחנו עושים את זה וזה כיף גדול".
מה מייחד אותנו: "הביחד. הרצון להיות יחד, לחגוג ביחד, יש לנו חגיגות לכל יום הולדת, לכל ילד זה חגיגות משפחתיות, הולכים ואוכלים בחוץ, גם לילד בן שנה".
מה אוהבים לעשות בעיר: "אנחנו אוהבים לרוץ בעוקף, אנחנו משפחה ספורטיבית. אחד הילדים בטניס, אחת בהתעמלות קרקע".
מה אוהבים לאכול יחד: "פילו ממולא בשר ודגים בתנור מעשה ידיה של רנה".
מסר חשוב: "שההורים הם המגדלור של הבית ושילדים זה שמחה (וכמה שיותר)".

משפחת שרעבי - "מטפחים חברים"

מי אנחנו: שחר, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה בחברת 'ניסקו', אלה, מנהלת משאבי אנוש במחלקה המוניציפלית במועצה האזורית חבל יבנה, נטע (15), טליה (11) וגיא (7).
4 צפייה בגלריה
משפחת שרעבי
משפחת שרעבי
משפחת שרעבי
(צילום: אבי מועלם)
אוהבים לעשות ביחד: "לשחק 'חלומות'. אוהבים משחקי קלפים אבל חלומות הכי. אנחנו ממש בשבתות בתחרות, יכולים לשבת גם משחק אחרי משחק".
מה עושה את המשפחה למיוחדת: "אנחנו מתים על מוזיקה, בכל צורה שהיא, כל הזמן יש מוזיקה בבית. יש כאלה ששרים יותר טוב וכאלה שפחות, שחר ונטע אלופים בשירה, מאלה שעולים גם על הבמה באירועים. אנחנו יודעים לצחוק על עצמנו, ולא לוקחים את עצמנו ברצינות".
מה אוהבים לעשות בעיר: "אנחנו אוהבים לצאת בקיץ לטיולי אופניים. אנחנו מתים על הקניון שלנו, אנחנו חושבים שהוא מיוחד. באופן קבוע יוצאים לאכול בשיבולת השרון: אייס קפה ובייגלה, והקטנים אוהבים רולה גלידה ופיצה מתי. אנחנו מתים על העיר הזאת".
מה אוהבים לאכול בארוחה משפחתית: "יש לנו טקס של שבת בבוקר, עוגה של שבת. כולם קמים בבוקר כי יש עוגה לשבת ואף אחד לא נוגע בה לפני כן. אנחנו עושים קרפ של צליאקים שלמדנו להכין. נטע ואני חולות בצליאק וכל הבית התהפך כי אנחנו לא יכולות לאכול כמו בעבר. שינינו את האוכל והיה קשה בתור משפחה, כי אני כל החיים אכלתי בצקים והיינו צריכים ללמוד הכל מההתחלה, וכל דבר שאנחנו מצליחים לעשות זו חגיגה, קרפים ובלינצ'סים בשבילנו זה ה־קינוח".
מסר חשוב: "אנחנו מאמינים בלצחוק ולהשקיע בתחביבים שלנו. לכל אחד יש את התחביב שלו ואף אחד לא דומה לשני. שחר אוהב לרוץ ולי יש בלוג באינסטגרם של איך להתלבש לעבודה. נטע בבינג'ים של סרטים, טליה ב'טיק טוק' וגיא אוהב כדורגל. אף אחד לא דומה לשני בבית וכל אחד צריך להיות כמו שהוא ואין ציפייה שיהיו דומים. אנחנו בית שמח ואנחנו מאמינים בחברים ואנחנו מטפחים את זה. לאורך שנים אנשים צריכים להקיף את עצמם באנשים שעושים להם טוב. זה הביטוי שלך למה שעושה לך טוב בחיים".

משפחת זרגרוף - "שכנות טובה"

מי אנחנו: לאה, משה ושמעון זרגרוף – עובדים יחד בכל יום כבר 32 שנה במכולת שבבעלותנו ברחוב חנה אברך בעיר. ללאה ומשה יש עוד שתי בנות - שרית, עורכת דין, ויעל, יועצת מס. לאורך השנים גם חלק מהילדים של שמעון עבדו במכולת עם אבא, סבא וסבתא.
4 צפייה בגלריה
משפחת זרגרוף
משפחת זרגרוף
משפחת זרגרוף
(צילום: אבי מועלם)
מה אוהבים לעשות יחד: "לגור זה ליד זה - אנחנו גרים באותו הרחוב, אנחנו במספר 10 ושמעון במספר 14. הילדה השנייה ברחוב ליד, והשלישית גרה בשכונה הקרובה. אנחנו אוהבים כמובן לעבוד ביחד, אוהבים לשחק משחקי קלפים בינינו ועם הנכדים, כמו הוקי ורמי, כמובן בלי כסף. יש לנו גם משחק קלפים פרסי שנקרא 11. הכי אנחנו אוהבים לעשות על האש עם הנכדים בחצר".
מה מייחד אותנו: "האהבה המשפחתית".
מה אוהבים בעיר: "אנחנו אוהבים את רחובות וגאים בה כעיר. אנחנו אוהבים את השכנים הטובים שלנו ואת האנשים שמגיעים אלינו למכולת".
מה אוהבים לאכול ביחד: "גונדי, אושפלו, ממולאים. הכי אנחנו אוהבים לאכול ביחד על האש".
המסר שלנו: "אנחנו אוהבים שכנות טובה ותמיד היינו חברים טובים של כל השכנים שלנו. אנחנו אוהבים את הקליינטים שלנו בטוב וברע. אנחנו צוחקים איתם ואנחנו בוכים איתם".