מזה חודש שהביוב ברחוב שלום עותמי בשכונת מרמורק עולה על גדותיו. לטענת התושבים, כשהגיעו מהעירייה לפתוח את הביוב הם מצאו שהוא סתום ממה שנראה כמו ניילונים, טיטולים ופדים. התושבים חוששים שמקור הסתימה הוא מוסד טיפולי שמוצרי ההגיינה שלו מושלכים למערכת הביוב.
1 צפייה בגלריה
בור ביוב ברחוב עותמני
בור ביוב ברחוב עותמני
בור ביוב ברחוב עותמני
(צילום: אביגיל קדם)
אין מדובר בתלונה חד פעמית. תושבי רחוב שלום עותמי טוענים שמזה חודש שלם הם סובלים מריח חריף של ביוב שעולה על גדותיו.
"הגיעו מהעירייה וראיתי שהם פתחו ויש שם בריכה של רחוב ראשי בעומק של שני מטר", מספר תושב הרחוב שמדווח שאינו יכול עוד לסבול את הריחות ואת התופעה שחוזרת שוב ושוב על עצמה.
"הכול היה מלא ניילונים, טיטולים וריח מסריח, ברחתי", הוא מספר. "יש פה צינור מאוד גדול ברחוב אבל כשזורקים טיטולים ופדים ומגבונים זה נתפס אחד בשני ונוצרת הסתימה".
התושב מספר שפנה לאנשי המקצוע שהגיעו מטעם העירייה לנקז את הבריה עם ביובית. "אמרתי לבן אדם אתה צריך להיכנס למחסן ולהגיד להם שלא יזרקו. הוא אמר שיהיה בסדר, זו העבודה של העירייה לוודא שמי שזורק ככה שיקבל קנס או אזהרה", הוא אומר.
לדברי השכנים מדובר בבעיה שחוזרת שוב ושוב על עצמה, ועל מנת לפתור אותה יש לטפל במקור, ולוודא שלא מושלכים לביוב מוצרי היגיינה.
מ'הבאר השלישית' נמסר: "תאגיד הבאר השלישית מטפל בכל תלונה, ואף הסתימה הנוכחית -טופלה. הטענות בדבר מקור הסתימה תיבדקנה, ובאם תימצאנה נכונות, הנושא יועבר לטיפול מערך האכיפה".