בשבועות האחרונים, לצד ההנחיות המחייבות בשימוש נרחב במסכות חד פעמיות ובכפפות כאמצעי זהירות למניעת ההדבקה בנגיף הקורונה, באגף חזות העיר ברחובות שמו לב לתופעה פסולה: אמצעי המיגון (כפפות, מסכות) החד פעמיים מושלכים ברחובות.
"מדובר בתופעה פסולה הן בשל לכלוך המרחב הציבורי והן בשל העובדה כי מדובר בציוד משומש, שיכול להיות נגוע בנגיף הקורונה או במחלות אחרות", אומרים בעירייה, "כדי למנוע את התמשכות התופעה החלטנו לצאת בקמפיין הסברה".
1 צפייה בגלריה
קמפיין נגד השלכת כפפות במרחב הציבורי
קמפיין נגד השלכת כפפות במרחב הציבורי
קמפיין נגד השלכת כפפות במרחב הציבורי
(צילום: עיריית רחובות)
הפרזנטור של הקמפיין הוא 'תפוזי', פח מאוייר, והוא יקרא לתושבים להשליך את אמצעי המיגון המשומשים רק לפחים. תפוזי הוא כבר דמות מוכרת ברחובות, ומלווה את כל חומרי ההסברה בנושאי ניקיון, מחזור וסביבה בעיר רחובות.
ראש העיר, רחמים מלול: "בשנה האחרונה חוללנו מהפיכה בתחום, בעשרות תהליכים ושינויים אשר שינו את פני חזות העיר. אני קורא לתושבים לא לתת לתקופה זו להחזיר אותנו אחורה - גם בעידן הקורונה על כולנו להקפיד על ניקיון המרחב הציבורי, ואפילו יותר מתמיד. רחובות חייבת להישאר נקייה ובטוחה"
יניב מרקוביץ, סגן ראש העיר, מחזיק בתיק חזות העיר: "אנו רואים את תוצאות התהליך לשיפור חזות העיר בכל מקום בשטח. כעת, כשהסגר והגבלת התנועה מאחורינו , אך אנו עדיין משתמשים במסכות וכפפות – חשוב לנו להזכיר לתושבים להשליך אותם רק בפח. המרחב הציבורי שייך לכולם, ולכן נקפיד על אכיפת כללי הניקיון בתקופה זו, ובפרט בנושא השלכת ציוד מיגון משומש".