לכלוך, זוהמה והזנחה הם מנת חלקם של תושבי בניין בן 8 דירות, מתוכן 3 של חברת עמידר, בשכונת דניה. לדברי הדיירים, נעשו פניות רבות לגורמים שונים בעיריית רחובות בבקשת סיוע, אך דבר לא נעשה. השיא: פקח שזומן למקום ע"י הדיירים כדי לבחון את הבעיה, החליט "להענישם" בדו"ח.
2 צפייה בגלריה
הבניין המוזנח בשכונת דניה
הבניין המוזנח בשכונת דניה
הבניין המוזנח בשכונת דניה
(צילום: באדיבות התושבים)
הבניין המדובר ניצב במרכז העיר, ומאוכלס בעיקר על ידי תושבים קשי יום, חלקם קשישים ועולים חדשים. לבניין אין ועד ואין מי שיסייע לדייריו להתמודד עם ההזנחה הרבה.
"ובכל זאת, באמצע העיר עומד בניין מוזנח, מטונף, שאי אפשר לעלות שם במדרגות, שחור, מלוכלך", מספר תושב העיר, שחמותו מתגוררת בבניין.
לדבריו, אחת הבעיות בהצטברות האשפה נובעת מקושי עירוני. "העירייה מכניסה את הפח של הבניין לתוך החצר וגורמת לסירחון, הם מסרבים להתקין חדר אשפה או אשפה מוטמנת כיאה ל-2020, ויש חוסר של פעילות הסברה ופיקוח סביבתי", הוא אומר.
בימים האחרונים פנה שוב לעירייה וביקש שיגיע פקח או נציג עירוני כדי לנסות ולטפל בבעיה. הוא לא ציפה שהפקח יגיע וייתן אזהרה לפני מתן דו"ח דווקא לדיירי הבניין.
"הוא יכול לעשות עוד מאה כאלה", אומר התושב ומסביר: "הוא אפילו לא מצא תיבת דואר להכניס אליה את הדו"ח,.מה יעשו? יעקלו אנשים מעוקלים? לא מבינים באיזה מצב האנשים בבניין הזה, אז במקום לעזור נותנים דו"ח".
2 צפייה בגלריה
הבניין המוזנח בשכונת דניה
הבניין המוזנח בשכונת דניה
הבניין המוזנח בשכונת דניה
(צילום: באדיבות התושבים)
"אנחנו באפיסת כוחות ולא פלא שהקורונה משתוללת דווקא בעיר רחובות, כי גם אין היגיינה עירונית בסיסית ואין איש קשר חברתי וסביבתי", הוא אומר בכעס ומוסיף: "זה בניין של משפחות חד הוריות, משפחות עם מחלות אונקולוגיות של שנים, בעיות במשפחה, וגם אנשים שנמצאים בשכירות, ואין עם מי לדבר, לא יכולים לשלם ועד בית, זה בניין מתפרק, היה מתוכנן תמ"א 38 והוא בוטל. הייתי בעזה ולא נתקלתי ברמת גועל כמו בבניין הזה, ואף אחד לא מנסה לעזור".
מחברת עמידר נמסר בתגובה: מדובר בבניין שרובו בבעלות פרטית (24 דירות, מתוכן רק 4 דירות הנן דיור ציבורי) משכך בהתאם לנהלים, אין באפשרותנו לטפל ברכוש המשותף. כפי שנמסר לדיירים, החברה תישא בעלות היחסית (בהתאם למספר הדירות) של העבודות הנדרשות במקום".
מהעירייה נמסר: "העירייה סייעה עד כה במגוון דרכים לדיירים במקום, אולם יש צורך בניקיון וטיפול בשטח על בסיס קבוע, והעירייה מנועה על פי חוק מלבצע עבודות ציבוריות בשטח פרטי. בנושא זה יש לפנות גם לעמידר שבבעלותה חלק מהדירות. תיבדק אפשרות להתקנת פח מוטמן".