עיריית רחובות מסייעת לעסקים המקומיים: כ- 50 עסקים מקומיים לקידום והעצמה דיגיטליים- על מנת לסייע להם למכור יותר בתקופה זו.
2 צפייה בגלריה
רחוב הרצל פינת עזרא, מרכז רחובות
רחוב הרצל פינת עזרא, מרכז רחובות
רחוב הרצל פינת עזרא, מרכז רחובות
(צילום: אבי מועלם)
בימים אלה של משבר בריאותי וכלכלי עולמי, המעמיד את המגזר העסקי מול אתגרים מורכבים וחוסר ודאות מתמשך- הנפגעים העיקריים מהמשבר הם עסקים קטנים ובינוניים. בישראל הם מהווים כ-99% מהעסקים ו-60% מכוח העבודה.
קראו גם:
מניתוח השפעות המשבר עולה כי עסקים שפעלו בערוצים דיגיטליים טרם המשבר, נפגעו בהיקף מצומצם יותר, בעוד שעסקים ללא תשתית שיווק ומכירות מקוונת, מצאו עצמם בקשיים וחלקם אף נאלצו לסגור את העסק.
בצל הנתונים הללו, נולדה תוכנית לאומית ייחודית ופורצת דרך להעצמת היכולות הדיגיטליות של עסקים קטנים בישראל. זאת מתוך הבנה שהשקעה בתשתית הדיגיטלית של עסקים קטנים תגדיל את האיתנות שלהם בתקופה זו ובטווח הארוך.
התוכנית מציעה לעסקים שישתתפו בה מענה ייחודי ורחב הכולל מתן ידע, כלים ומיומנויות על פי ארבעה רכיבים: מערך הדרכה מקוון, ליווי אישי של העסק, תמיכה אסטרטגית לטווח ארוך, פלטפורמה לשיתוף ידע ותמיכה.
התוכנית כוללת מגוון קורסים נגישים ופרקטיים שמועברים על ידי החברות המובילות במשק, כמו Wix, Fiverr, Monday, Lightricks, בנק הפועלים, זיג-זג, התעשייה האווירית, ועוד. העסקים זוכים לליווי אישי מצד סטודנטים נבחרים שהוכשרו להשתתפות בתוכנית ויחד איתם בונים תכנית עבודה מותאמת לחיזוק היכולות הדיגיטליות של העסקים. חלק מהעסקים שמשתתפים אף זוכים לתמיכה צמודה במשך שנתיים מטעם המנטורים העסקיים הבכירים של עמותת קרן שמש.
עיריית רחובות היא בין הרשויות הבודדות שנבחרו להשתתף בפרויקט מבין 120 רשויות שניגשו לוועדת האיתור לתוכנית "העסק של כולנו", לקידום טרנספורמציה דיגיטלית לעסקים קטנים מטעם פייסבוק ישראל, הפורום הכלכלי חברתי, נשיאות המגזר העסקי ומרכז השלטון המקומי.
עסקים מקומיים ברחובות מוזמנים להגיש מועמדות עד 18.2.21 בקישור. מס' המקומות מוגבל!

קריטריונים לעסקים להשתתפות בתוכנית:

נוכחות דיגיטלית בסיסית קיימת (לדוגמא- אתר או דף פייסבוק קיים).
לכל הפחות 2 עובדים בעסק ולכל היותר עד 20 מועסקים על ידי העסק.
התוכנית מיועדת לעסקים בתחום המסחר המוכרים מוצרים פיזיים או נותני שירותים באונליין אשר אינם דורשים מפגש פיזי עם הלקוח\ה (כגון: סדנאות אונליין, שירותי ייעוץ וכו') ובלבד שלא מדובר בעצמאיים ובעסקים שמעסיקים עובד/ת אחד לכל הפחות.
רצון להשתתף בתוכנית ולהגדיל יכולות דיגיטליות.
יכולת להתחייב לפחות ל-4 שעות בשבוע בתקופת התוכנית: מרץ-יוני 2021.
2 צפייה בגלריה
רחמים מלול
רחמים מלול
רחמים מלול
( צילום: אבי מועלם)
ראש העירייה, רחמים מלול: "נוכחות דיגיטלית וחדשנות הם כלים אסטרטגים מהמדרגה הראשונה לעסקים בעידן הזה, ובפרט בתקופה המאתגרת של התמודדות עם הקורונה. המינהלת העירונית לעסקים ויזמות עמלה רבות על מנת להיכנס לתוכנית המצומצמת לטובתכם- אני מזמין את העסקים המקומיים שחפצים בקידום וליווי מהטובים ביותר בישראל להירשם באמצעותנו לתוכנית. במהלך השנה האחרונה פעלנו רבות למען חיזוק העסקים בעיר במגוון דרכים, ונמשיך לעשות זאת בכל דרך אפשרית גם בהמשך".
סגן ראש העירייה ומחזיק תיק רישוי עסקים, עו"ד יניב מרקוביץ: "אימוץ טכנולוגיה חדישה על מנת לפתור בעיות עסקיות, ליצור הזדמנויות עסקיות ובידול תחרותי, הינה הכרחית על מנת לתת ערך עסקי משמעותי ללקוחות ולארגונים. אגף רישוי עסקים עובד בסינרגיה מלאה עם מנהלת העסקים והיזמות ומנגיש לתושבי העיר את התוכניות הטובות ביותר בתחום".
מנכ"ל הל"ר, ניסים סלמן: "בעלי עסקים ומנהלי ארגונים נדרשים לבחון מחדש את כלל הפעילויות הנוגעות לעסק: מהשיווק ועד התפעול, מהטיפול בעובדים ועד התמודדות עם צרכי הלקוחות המשתנים, מהשותפים והמתחרים ועד שימוש והטעמה של טכנולוגיות דיגיטליות חדישות. המנהלת אשר פועלת בהל"ר, בהובלתה של סמנכ"ל הל"ר וראש מנהלת עסקים ויזמות, עו"ד עדי מוטולה ספיר, פועלת למתן ערך ללא לאות עבור העסקים ברחבי העיר ושותפה לפיתוח הכלכלה המקומית".
לפרטים נוספים ניתן לפנות במייל: minheltbiz@hlr.co.il .
לעדכונים - חדשות רחובות