"במעברה חייתי בתנאים יותר טובים", מספרת אורנה און, ועד הבית של בניין מספר 8 ברחוב דרך האצ"ל, ומתארת מצב בלתי אפשרי של שבו אי אפשר לפתוח חלון ועכברושים נכנסים לתוך הבית.
כל קומפלקס הבניינים באזור דרך האצ"ל ופינת דרך הים מיועד לפינוי בינוי כבר שנים רבות, וכרגע לא נראה באופק. בינתיים הם מבקשים תנאים בסיסיים לחיות בהם.
1 צפייה בגלריה
הביוב ברחוב האצ"ל
הביוב ברחוב האצ"ל
הביוב ברחוב האצ"ל
(צילום: שירות מיינט)
"כל החצר האחורית נהייתה ביצה, כשהזמנתי בלוני גז אמרתי להם להגיע עם מגפי עבודה", מתארת און את המצב החמור. "כל החצר האחורית של הבניין שלה הפכה לבוצה אחת גדולה ומלאה ביתושים, עכברושים וצחנה של ביוב שעומד כבר למעלה משנה בחצר".
קראו גם:
איך זה קרה?
"הביוב זורם אלינו מהשכנים, שלא מתקנים את התקלה, אנחנו לא יכולים לפתוח את החלונות של הבתים שלנו כי היתושים והריח המסריח עולים לנו לבית, אלה לא תנאים לחיות בהם. מדובר על סכנה תברואתית ובריאותית, וכשאנחנו פונים לעירייה כדי שזו תבוא ותסייע לנו להתמודד, אומרים לנו שזו הבעיה שלנו מול השכנים. אנחנו כמה דיירים מבוגרים שחיים בדירות שלנו ויש כאן סטודנטים ושוכרים, ומצב הלכלוך הזוהמה כאן הוא מתחת לכל ביקורת, אי אפשר לחיות בתנאים כאלו, כבר נכנסו לנו ארבעה עכברושים לכאן בתקופה האחרונה שיוצאים מהביוב".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "על פי חוק אסור לעירייה לטפל במפגע בשטח פרטי. העירייה מטפלת בנושא בדרך של אכיפה מול הדיירים הרלוונטיים".